3 Iulie 2006

Cota de piata pe dantura

Spre deosebire de anii 90, cind doar jumatate dintre romani se spalau pe dinti de doua ori pe zi, anul trecut cifra a crescut la 75%.
In ultimii doi ani, consumul si frecventa de utilizare a produselor de igiena orala au ramas cam aceleasi, reflectind cresteri minime. Pe masura ce gradul de educatie cu privire la sanatatea orala creste, acest lucru influenteaza direct evolutia consumului de produse de igiena orala. Se remarca un trend ascendent de consum, mai ales fata de anul precedent. Totusi, consumul de produse de igiena orala se mentine inca sub nivelul mediei tarilor din Uniunea Europeana, spune un reprezentant de la Colgate-Palmolive.

Anticaria domina

Piata este impartita in segmente similare celor de pe pietele occidentale. In prezent, segmentul anticarie domina, dar, desi are o pondere insemnata, acesta se afla pe un trend descendent, in favoarea pastelor cu beneficii multiple. Explicatia este ca populatia cauta produse eficiente, cu maximum de beneficii. Astfel, se observa o crestere a preferintelor pentru pasta de dinti cu ingrediente active de albire, pentru cea care improspateaza respiratia, dar si pentru cea care reduce sensibilitatea dintilor.

Cine roteste periuta

Potrivit Memrb Romania, principalii producatori sint Colgate-Palmolive, Procter&Gamble, GlaxoSmithKline, Aroma (Astera), Henkel si Unilever. Cei sase jucatori detin, conform aceleiasi surse, dupa importanta vinzarilor in volum, aproximativ 95% din piata, iar in valoare 97%.

Principalele branduri prezente pe piata sint Colgate, Blend-a-Med, Super Cristal, AquaFresh, Astera si Vamedecum. Dupa volumul de vinzari, acestea detin 93,2% din total piata, potrivit aceleiasi surse. Evolutia pietei s-a orientat catre o segmentare a ofertei pentru consumatori, cu variante multiple pentru fiecare brand, incluzind unele care au beneficii foarte specifice pentru consumatori, spune Ramona Brad, director Relatii externe la Procter&Gamble.

Procter&Gamble e primul in topul celor mai mari advertiseri autohtoni, bugetul cheltuit anul trecut pe publicitate totalizind aproximativ 150 de milioane de euro. Promovarea este foarte importanta, intrucit categoria nu este in fruntea listei de cumparaturi uzuale, adauga Brad.

Pasta cu impact

Colgate se afla pe locul 10 in topul brandurilor cu cel mai mare impact in Romania realizat de Synovate. Totodata, brandul este primul la categoria ingrijire personala la care se gindesc cei mai multi respondenti ai studiului, detinind o pondere de aproximativ 55% din totalul mentiunilor spontane, brandul fiind mentionat spontan de 80,9%. Blend-a-Med ocupa pozitia a cincea in top, detinind o pondere de aproximativ 10% din totalul mentiunilor spontane, 32,6% dintre cei chestionati mentionind spontan acest brand.

Un al treilea brand de pasta de dinti prezent in top, la aceasta categorie, este Aquafresh, care detine o pondere de 3,1% din totalul mentiunilor spontane, 10% dintre respondenti mentionindu-l spontan.



Citeste si