Vanzarile de medicamente din Romania, la pret de distributie, au stagnat anul trecut comparativ cu 2012, la 11,75 miliarde lei, dupa ce in prima parte a anului au crescut, iar in a doua jumatate au scazut, potrivit Cegedim, informeaza Mediafax.

In prima jumatate a anului piata a urcat cu 3,5%, dar a scazut cu 3,3% in trimestrul al treilea si cu 2,4% in ultimele trei luni.

In euro, piata a crescut anul trecut cu 1,1%, la 2,65 miliarde euro.

"Evolutia din trimestrul 4 a fost sub asteptari, ceea ce a dus la stagnarea pietei la nivelul intregului an 2013. Disponibilitatea medicamentului in Romania se deterioreaza continuu, atat in zona superioara, datorita subfinantarii si exportului paralel, cat si la baza piramidei, prin disparitia DCI-urilor si produselor cu preturi mici", a declarat Petru Craciun, directorul general al Cegedim Romania.

Medicamentele pe baza de reteta (Rx) din farmacii au atins o valoare de 8,38 miliarde lei (1,89 miliarde euro), in scadere cu 0,8%, in timp ce produsele fara prescriptie (OTC) au insumat 1,77 miliarde lei (402,8 milioane euro), in crestere cu 6,5%.

Pe canale de distributie, segmentul de spital a scazut cu 0,5%, la 1,58 miliarde lei (357 milioane euro), iar retailul (farmaciile) a stagnat, la 10,1 miliarde lei (2,3 miliarde euro).

Anul trecut, ierarhia principalelor 20 de corporatii s-a modificat, Roche devenind liderul pietei, dupa ce a devansat Sanofi (inclusiv Zentiva). Locul trei este in continuare ocupat de Novartis.

Topul primilor zece jucatori este completat, in ordine, de Servier, Pfizer, GlaxoSmithKline, Merck & Co, Ranbaxy, AstraZeneca si Krka.

In esalonul 11-20 se regasesc, in ordine, companiile Antibiotice, Johnson&Johnson, Teva, Abbvie, Menarini, Bristol Myers Squibb, Bayer, Alvogen, Abbott si Eli Lilly.

Sursa foto: Medicamente, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri