Compania STIHL Romania, subsidiara grupului german cu acelasi nume, a ajuns anul trecut la 300 de magazine, detinute de cei peste 200 de dealeri ai companiei.

“Am reusit o consolidare puternica a retelei, ca urmare a unei strategii care s-a derulat in ultimii doi ani. Chiar daca numarul dealerilor nostri a ramas constant in ultimii ani, a crescut numarul magazinelor cu standard foarte ridicat de servire a clientilor. Ne propunem in acest an o crestere a retelei de dealeri cu 10-15 procente, concentrandu-ne in continuare si pe dezvoltarea calitativa a nucleului de parteneri traditionali", a declarat Ioan Mezei, director general STIHL Romania.

Dealerii STIHL sunt societati distincte, care opereaza sub franciza brandului german, atat magazine cat si service-uri. Suprafetele pe care se desfasoara activitatea unui dealer STIHL difera. Minimul de spatiu este de 40 mp, iar in unele cazuri atinge si 2.000 mp.

In cadrul retelei s-au putut dezvolta afaceri consistente, unele dintre ele atingand o cifra de afaceri de 2-3 milioane de euro pe an.

Tendintele pietei in 2013
“La nivelul lui 2013 s-a produs o scadere a pietei de motounelte, pe care am aprecia-o in jurul a 5-10 procente. La nivelul clientilor STIHL am observat o crestere a preferintelor pentru utiliajele din gama hobby, clasa compacta superioara”, a spus Ioan Mezei.

Citeste si:
Vanzarile Sony au crescut cu 13%, iar profitul a depasit estimarile...
Vanzarile Sony au crescut cu...

Utilizatorii de motounelte au inceput sa fie mult mai atenti la echipamentele achizitionate si la provenienta lor. Odata cu scaderea importurilor de motounelte din China s-a diminuat si incidenta produselor contrafacute, fata de alti ani.

“Din informatiile colectate din piata, s-a putut observa o trecere de la achizitia de produse ieftine no-brand, la utilaje fabricate de firme serioase si asta pentru ca acele produse ieftine achizitionate in urma cu 2-3 ani au inceput sa-si atinga limita de viata. Confruntati cu astfel de probleme, utilizatorii se indreapta catre producatori consacrati care pot garanta calitatea acestor produse care sunt de folosinta indelungata, nu pentru cativa ani”, a mai spus Ioan Mezei.

STIHL este o afacere de familie germana, fondata in 1926 de catre Andreas STIHL. Veniturile grupului in 2012 au fost de 2,7 miliarde de euro. Compania are peste 12.000 angajati, detine 6 fabrici, 34 de centre nationale de vanzare, fiind in contact cu 120 de importatori si avand o prezenta in 160 de tari. STIHL Romania este o companie detinuta 100% de firma mama si a fost infiintata in 1997. In prezent STIHL Romania importa motounelte sub brandurile STIHL si VIKING.

Citeste si:
Mezei: Avem o clasa de mijloc "plapanda", ce aproape dispare in criza
Ioan Mezei, Stihl: Avem o...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Citește și
Profi vrea să preia o parte din angajații disponibilizați din retail
Setari Cookie-uri