Intr-o perioada incerta si tumultuoasa precum cea pe care o traversam, companiile se vad supuse unui proces dificil de evaluare a tuturor aspectelor ce tin de eficienta. Daca criza financiara cu care s-au confruntat si, probabil, unele dintre ele inca se mai confrunta, le-a determinat sa analizeze cum se cheltuie fiecare ban din buget, acum companiile isi intorc lupa catre angajati, analizand in detaliu cum se desfasoara procesele interne si tot ce tine de activitatea acestora. Vorbim, asadar, despre modul in care folosesc angajatii timpul de lucru si cum se organizeaza la birou pentru a-si indeplini sarcinile zilnice intr-un mod cat mai lucrativ pentru companie.

Un studiu White Paper* comisionat de Esselte Corporation, cel mai mare producator mondial de solutii pentru organizare la birou, cu o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro in Romania, a surprins provocarile cu care se confrunta organizatiile si angajatii in acest moment. Concluziile acestui studiu arata ca munca la birou este in plin proces de evolutie, iar schimbarile devin tot mai evidente. O prima concluzie tine de valoarea sociala a muncii – oamenii isi petrec majoritatea timpului muncind. Un angajat din OCDE (Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica) lucreaza in medie 1.776 de ore pe an. In America, de exemplu, o analiza oficiala a US Department of Labor arata ca proportia celor care lucreaza si in weekend-uri a crescut pana la 35%, desi acest lucru nu implica neaparat si o recompensa financiara pentru angajati. Astfel, putem concluziona ca o buna parte dintre noi munceste mai mult decat doarme.

O a doua concluzie a studiului comandat de Esselte ne arata cat de stresati sunt angajatii. Odata cu evolutia tehnologica si aparitia smartphone-urilor, acestia au ajuns sa fie disponibili 24/7, iar granita dintre viata personala si cea profesionala devine tot mai estompata, fiind dificil sa-ti dai seama unde se opreste una si unde incepe cealalta. Desi nimeni nu poate previziona efectele pe termen lung ale tendintei angajatilor de a fi “always on” (conectati permanent), ComPsych Corp. din Chicago, o companie ce ofera asistenta departamentelor de HR ale companiilor pentru dezvoltarea unor programe de motivare a angajilor, afirma ca, din analiza efectuata de ei in anul 2012, mai mult de 63% dintre angajatii chestionati au recunoscut ca au un nivel ridicat de stres la munca, corelat cu oboseala extrema si senzatia ca pierd controlul.

Nu in ultimul rand, rezultatele studiului Esselte vorbesc despre lucrul in miscare sau munca mobila. In trecut, angajatii white-collar isi petreceau majoritatea timpului in birou, cu vizite rare pe teren sau la clienti, aceasta sarcina fiind indeplinita mai ales de catre oamenii de vanzari. Acum se estimeaza ca pana in 2015 numarul angajatilor mobili la nivel mondial va atinge 1,3 miliarde sau 40% din totalul fortei de munca, conform firmei americane de cercetare Interntational Data Corporation (IDC). Cum se traduce acest lucru pentru angajatori? Pentru inceput, acesti angajati trebuie sa aiba la dispozitie echipamentele tehnice necesare pentru a-si indeplini sarcinile de serviciu oriunde s-ar afla. Mai mult decat atat, trebuie sa fie dotati cu solutii optime pentru organizarea muncii atunci cand se afla in miscare. Cum raspund producatorii de echipamente si accesorii de birou, precum Esselte, la aceasta tendinta? Bineinteles, prin dezvoltarea solutiilor potrivite pentru munca mobila.

Alexandru Parvanescu, Country Manager Esselte Romania, declara ca Esselte a fost intotdeauna o companie atenta si conectata la ce se intampla in jur, iar strategia companiei pe termen lung este de a evolua in pas cu tendintele respective. Daca pana acum cativa ani compania s-a concentrat pe inovarea unor produse care sa sporeasca eficienta angajatilor si sa faciliteze organizarea si indeplinirea diverselor sarcini repede si bine la birou, din 2012 Esselte a venit si cu solutii mobile, care sa sustina activitatea pe teren a angajatilor, prin lansarea unor game de produse ce raspund exact acestei nevoi. Prin urmare, Esselte, un inovator in organizarea muncii la birou, devine treptat un furnizor de accesorii pentru profesionistii aflati in miscare.

In 2013, compania a lansat pe piata din Romania peste 130 de coduri noi, 35% dintre acestea fiind accesorii pentru echipamente mobile (smartphone-uri si tablete), promovate sub gama Complete . In prezent, oferta completa de accesorii pentru dispozitive mobile cuprinde 94 de SKU-uri, iar in prima jumatate a lui 2014 se vor mai adauga inca 27 de coduri. Explicatia data de Parvanescu pentru modul in care a evoluat compania este una simpla: “ Daca urmaresti ce se intampla in jurul tau cu atentie si esti pregatit si deschis sa inveti si sa te schimbi, nu ai cum sa nu reactionezi. Este mersul firesc al lucrurilor, iar noi suntem dispusi sa-l urmam.”

Asadar, producatorii de solutii pentru birou sunt pregatiti. Ramane deschisa intrebarea daca si companiile sunt pregatite sa imbratiseze aceste solutii care fac viata angajatilor mai usoara si, in ultima instanta, transforma eforturile depuse de acestia in eficienta si profitabilitate.


*Acest studiu a fost realizat in anul 2013 de catre firma Futures House, la solicitarea Esselte Corporation, pentru a marca 100 de ani de la infiintare (1913). Futures House este o companie cu sediul in Londa, Marea Britanie, specializata in analiza factorilor de risc si identificarea oportunitatilor de crestere in diverse industrii, precum si in planificarea strategiilor de dezvoltare pentru firme private, agentii guvernamentale sau ONG-uri.

Carte de vizita
Alexandru Parvanescu este Country Manager Esselte Romania din ianuarie 2009 si Regional Director Esselte din 2013, fiind responsabil pentru coordonarea activitatii companiei din Romania, Moldova si Ucraina.
Contact
Tel: +4021.242.40.70
Fax: +4021.242.20.63
E-mail: romania@esselte.com
QR CODE Gama Complete

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri