Piata francizelor este in stransa legatura cu evolutia economica, iar pentru 2014 vom avea o crestere nesemnificativa, trendul continuand, probabil, si in urmatorii ani, astfel ca piata nu va depasi 1,4 miliarde de euro, a declarat, potrivit Agerpres, Constantin Anton, presedintele Asociatiei Romane de Franciza (ARF).

Restaurantele, inclusiv cele de tip fast food, zonele de retail si servicii sunt cateva din preferintele romanilor in domeniul francizelor. Conform estimarilor ARF, bazate pe sondajele efectuate in randul antreprenorilor, domeniile preferate de investitorii autohtoni in franchising sunt servicii (28,8%), retail (26,4%), fast-food (23,3%), restaurante si cafenele (6,2%), spa (2,3%).

„Piata este in stransa legatura cu evolutia economica: orice avant al acesteia din urma, impulsioneaza si afacerile in franciza. Cred ca nu va fi o crestere spectaculoasa, mai degraba se preconizeaza o anumita prudenta in ceea ce priveste investitiile in acest domeniu si, deci, in ceea ce priveste dezvoltarea retelelor de profil”, afirma Constantin Anton.

Cu toate acestea, se deschid noi francize, atat de origine autohtona cat si straina, astfel o florarie neaose si-a deschis mai multe unitati, tot una romaneasca dedicata decoratiunilor interioare (Sophia) incearca sa patrunda in Marea Britanie (UK), franciza americana Arthur Murray Dance Studio si-a deschis prima unitate in tara noastra dupa o investitie ce depaseste 200.000 de euro, franciza romaneasca Zugga are succes in Spania. Iata cateva din vestile interesante si promitatoare ale acestui prim trimestru.

Citeste si:
Franciza de pizza - costurile si investitiile unui restaurant
Francize de pizza - care sunt...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Coffee 2 Go: 15 noi francize si extindere in afara tarii in 2020
Setari Cookie-uri