Vanzarile de gaze naturale ale OMV Petrom au scazut in primul trimestru din acest an cu 18%, la 13,47 TWh, in principal ca urmare a unei iernii mai blande si a cererii mai reduse din partea termocentralelor, potrivit unui comunicat publicat de grupul austriac OMV.

In primele trei luni ale anului trecut, vanzarile de gaze naturale ale Petrom au totalizat 16,38 TWh. Cererea mai scazuta de gaze si nivelul mai redus al retragerilor din depozite au determinat scaderea marjelor de profit la Petrom si la EconGas, divizie austriaca a OMV. Volumul vanzarilor de gaze ale EconGas a coborat cu 23% in primul trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit Mediafax.

La nivel de grup, volumul gazului vandut si tranzactionat de OMV in primul trimestru a scazut cu 2,9% fata de perioada corespunzatoare din 2013, la 131,82 TWh, de la 135,78 TWh, pe fondul scaderii cererii. Activitatile de trading au reprezentat 71% din afacerile cu gaze. Productia de hidrocarburi a grupului OMV a urcat in primele trei luni ale acestui an la 311.000 barili echivalent petrol pe zi, fata de 302.000 barili pe zi in ultimul trimestru al anului trecut, respectiv 277.000 barili pe zi in primul trimestru din 2013.

Cresterea se datoreaza operatiunilor din Norvegia, Noua Zeelanda, Libia si Pakistan. Productia Petrom a fost de 182.000 barili echivalent petrol pe zi in primul trimestru, nivel apropiat de cel inregistrat in perioada corespunzatoare a anului trecut.

Marja indicativa inregistrata de OMV la operatiunile de rafinare a urcat la 1,63 dolari pe baril, fata de 1,16 dolari pe baril in trimestrul al patrulea al anului trecut, dar in scadere de la 3,01 dolari pe baril in primele trei luni din 2013.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri