Afacerile Geberit, companie elvetiana si totodata unul dintre cei mai importanti producatori de tehnologii sanitare din lume, au crescut anul trecut cu 10% la nivel local, la peste 6 milioane de euro, reflectand o revenire a consumului in special pe segmentul rezidential, atat in ceea ce priveste renovarile cat si cel al constructiilor noi.

“Geberit a inregistrat la nivelul anului trecut afaceri de peste sase milioane de euro. Vanzarile companiei au continuat sa se dezvolte an de an din 2009 si pana in prezent, moment in care criza a lovit toata industria constructiilor. Cel mai dificil an pentru noi a fost 2009 insa de atunci si pana acum am inregistrat cresteri de pana in 10 procente. Ne asteptam ca in 2014 sa atingem valoarea maxima realizata in anul 2008”, a declarat in cadrul unui eveniment de presa – Catalin Mitroi, director general Geberit Romania.

Compania mizeaza in acest an pe o evolutie similara cu cea de anul trecut, afacerile urmand sa creasca cu pana la 10%.

Din datele reprezentantului Geberit, vanzarile companiei elvetiene sunt dominate de segmentul rezidential (60%), in timp ce 40% este reprezentat de B2B (spatii comerciale, HoReCa, spatii industriale).

Vanzarile Geberit la nivel local se realizeaza prin intermediul a sapte importatori, iar componenta vanzarilor este determinanta in cazul comertului tip DIY (60%), in timp ce 40% este reprezentata de vanzarile prin intermediul showroom-urilor.

“In ultimii ani, cererea pentru rezervoarele incastrate a crescut considerabil, iar acest lucru se simte in special in vanzarile retelelor de bricolaj. Apetitul romanilor pentru rezervoarele incastrate s-a dezvoltat in ultimii ani, fiind in crestere, chiar daca deocamdata suntem departe de tari precum Polonia sau Rusia, unde rezervoarele la semi-inaltime din plastic aproape ca nu exista”, a mai spus Catalin Mitroi.

Intrebat de valoarea pietei pe care activeaza, seful Geberit Romania a precizat ca in momentul de fata nu exista o statistica exacta a industriei pe care activeaza, dar sustine ca piata HVAC (heating, ventilation, and air conditioning / incalzire, ventilatie si aer conditionat – n. red) din Romania se ridica la circa un miliard de euro.

Geberit este prezenta in Romania de 10 ani, produsele companiei fiind utilizate atat in cadrul proiectelor publice, precum sediul Guvernului, Teatrul National Bucuresti, Aeroportul International Henri Coanda sau stadioanele National Arena si Ion Maina, cat si in cadrul proiectelor private de mari dimensiuni, de la centre comerciale, cladiri de birouri si hoteluri, la hale industriale.

Printre proiectele imobiliare private in care se regasesc produse Geberit se numara hotelurile Athenee Palace Hilton, Grand Hotel du Boulevard, HW Marriott Grand Hotel, ansamblul multifunctional Palas Iasi, centrele comerciale Iulius Mall si Cluj Napoca si Timisoara, AFI Palace Cotroceni si Ploiesti, Polus Center, Promenada Mall, Cocor sau cladirile de birou precum Sky Tower, Floreasca Office, Green Court Bucharest, Petom City, precum si spatiile de birouri si halele industriale Continental din Timisoara sau Bosch din Blaj.
Principalii concurenti ai Geberit pe plan local sunt Grohe, Viega, Valsir sau Liv.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri