Aproape doi din cinci romani consuma bere atunci cand se afla in concediu, aflandu-se pe primul loc in topul bauturilor consumate intr-o astfel de perioada, arata un studiu GfK realizat la solicitarea Asociatiei Berarii Romaniei.

Potrivit studiului, aproape 40% din romani prefera sa bea bere cand se afla in concediu. “Vacantele, inclusiv cea de 1 Mai, de care urmeaza sa ne bucuram cu totii in scurt timp, sunt dedicate relaxarii alaturi de cei dragi. Acest studiu demonstreaza ca romanii prefera berea si in aceste momente”, a declarat Constantin Bratu, director general al Asociatiei Berarii Romaniei.

Peste 97% din berea consumata de catre romani este produsa local.

Consumul de bere a inregistrat anul trecut o contractie de 10,3%, atingand un volum de 16,3 milioane de hectolitri, in timp ce in termeni de valoare cifrele sunt similare. Consumul pe cap de locuitor a atins valoarea de 81 de litri, in linie cu cel din 2005-2006, cand romanii consumau in jur de 84 de litri de bere. Valoarea este net inferioara fata de nivelul record atins in 2008, de 99 de litri per capita, in timp ce consumul de bere era de 20,2 milioane de hectolitri.

Cei mai importanti producatori de bere pe plan local sunt Bergenbier, Heineken, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries, care genereaza impreuna circa 4.000 de locuri de munca la nivel national. In prezent, in Romania exista 11 fabrici de bere, dintre care doua microberarii. Unitatile de productie sunt localizate in Ploiesti, Constanta, Craiova, Miercurea Ciuc, Targu-Mures, Timisoara, Buzau, Brasov si Pantelimon, iar microberariile sunt situate in Timisoara si Cluj-Napoca.

Sursa foto: Bere, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri