Consumul de energizante din Romania este scazut, dar trendul este pozitiv. Anul trecut, fata de 2004, cresterea a fost de 200%, iar pentru 2006 se mizeaza pe un plus de 34%
Diversificarea gusturilor consumatorilor, dezvoltarea retailului modern si cresterea puterii de cumparare a romanilor atrag dupa sine schimbari importante in piata bunurilor de larg consum. Astfel, exista segmente de piata care, de la an la an, inregistreaza un boom de vinzari. Aceasta se explica insa si printr-un consum extrem de redus in urma cu doi-trei ani.

Unul dintre cele mai dinamice segmente de piata din Romania ultimilor doi ani este cel al bauturilor energizante. Studiile de piata ale companiei ACNielsen arata ca anul trecut, raportat la 2004, vinzarile au crescut in volum cu peste 200%. Iar piata creste in continuare intr-un ritm accelerat.

Potrivit companiei de cercetare de piata Canadean, pentru anul acesta se estimeaza ca vinzarile de bauturi energizante vor creste cu pina la 34%. Aceasta in conditiile in care, in primul trimestru al anului in curs, romanii au consumat cu 24% mai multe energizante decit in aceeasi perioada a anului anterior.

Cresterea se explica prin suportul promotional al companiilor, lansare Power Horse Sugar Free, diversificarea segmentelor tinta, cresterea gradului de penetrare a retailului modern si a puterii de cumparare, explica Angela Preoteasa, consultant Canadean Ltd.

Energie de peste 200 de milioane RON

Anul trecut, romanii au cumparat din magazine in jur de 11,9 milioane de litri de energizante in valoare totala de aproximativ 224,7 milioane de lei noi, se arata intr-un studiu realizat de ACNielsen. Cel mai mult se cauta energizantele la cutie, 77% din volumul total fiind vindute in acest tip de ambalaj.

In ceea ce priveste cantitatile cu care sint obisnuiti romanii, cutiile la 0,25 litri reprezinta 67% din total vinzari. Mentionam ca in studiu ACNielsen a luat in calcul si vinzarile de Pepsi X, pozitionata de producatorul Pepsi Co ca energy-cola, si nu ca o bautura energizanta propriu-zisa. De asemenea, in cercetare au fost luate in calcul numai vinzarile din retail, nu si ceea ce se comercializeaza in lanturile de hoteluri, restaurante si prin catering.

Studiul ACNielsen indica faptul ca benzinariile reprezinta locul de unde se achizitioneaza cel mai des bauturi energizante, acestea fiind urmate de supermarketuri sau hipermarketuri si de magazinele alimentare mai mari de 40 de metri patrati. Interesant este de asemenea ca romanii prefera sa mearga la chioscul din fata blocului decit la magazinele alimentare cu suprafete mai mici de 20 de metri patrati pentru a-si cumpara energizante.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6122&art=15156&cHash=53b091c77f

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri