Vanzarile de aparate electrice si electrocasnice au devenit trenduri de sezon. Estimata la 850 de milioane de euro, aceasta piata isi modifica valoarea mai ales vara, prin cresteri consistente ale vanzarilor atat la produsele albe (aparate de aer conditionat, combine frigorifice) cat si la cele negre (televizoare, telefoane mobile).
Desi anul 2006 este, din punct de vedere al profitabilitatii un an nefast, dupa cum spun reprezentantii celor mai importante magazine de electrocasnice din Romania, cresterile generate in perioada estivala reusesc sa echilibreze piata. Altex, liderul autohton de electronice, electrocasnice, IT&C si multimedia, cu o cota de piata de 30%, a inregistrat in luna iunie a acestui an vanzari cu circa 50% mai mult la aparatele de aer conditionat, fata de luna mai.

In general, in perioada de vara se inregistreaza vanzari semnificative la produsele sezoniere. Anul asta, vanzarile de aparate de aer conditionat au cunoscut o evolutie fara precedent inregistrand cresteri record in luna iunie, volumele fiind cu aproximativ 50% mai ridicate fata de luna mai, au specificat pentru Wall-Street reprezentantii companiei.

Carrefour a inregistrat, de asemenea, vanzari record in aceasta categorie de produse, cresterea fiind cu 35% mai mare fata de celelalte perioade ale anului.

Si in cazul companiei Domo, in topul celor mai bine vandute produse in perioada verii sunt combinele frigorifice si aparatele de aer conditionat. La mare cautare in aceasta perioada sunt si aparatele frigorifice, care inregistreaza vanzari considerabil mai mari decat in lunile din extra-sezon.

Nelipsite din buzunarele romanilor, telefoanele mobile sunt de asemenea o categorie de produse foarte bine primita in perioada estivala. Cu toate
acestea, romanii au ramas fideli televizoarelor, LCD-urilor si instalatiilor de sunet. Ne asteptam ca odata cu venirea toamnei sa creasca vanzarile la computere. IT&C-ul este o categorie in plina dezvoltare, indiferent de perioada anului, au declarat pentru Wall-Street, reprezentantii companiei.

Si in cadrul companiei Altex, situatia este similara. Piata de retail de electronice, electrocasnice si IT&C si-a incetinit considerabil ritmul de crestere, inregistrand scaderi pe majoritatea segmentelor de produse. Singurele categorii care nu au inregistrat scaderi sunt IT&C si produsele negre, in special televizoarele cu plasma si LCD TV, a precizat pentru Wall-Street Andreia Urzica, PR Coordonator al companiei Altex.

Produsele negre reprezinta un alt segment care aduc profituri ridicate companiilor in aceasta perioada. Pentru anul in curs s-a remarcat o crestere considerabila a vanzarilor de televizoare cu plasma si LCD TV, cresterea fiind influentata in mare masura de desfasurarea Campionatului Mondial de Fotbal, in perioada iunie - iulie, dar si de ofertele de creditare si de pret puse la dispozitie de magazinele de profil.

Asezonate sunt si aparatele foto si camerele video. In sezonul de vara, perioada de concedii, cresc semnificativ si vanzarile la aparatele foto digitale si la camerele video. Lunile de vara pot fi considerate ca fiind perioada de sezon a aparatele de aer conditionat, aparatelor frigorifice si a produselor negre precum camere foto digitale si camere video,

Evolutie previzibila a pietei electrocasnicelor

Daca ne gandim la o evolutie a vanzarilor in ultimii trei ani, in 2003 si 2004, creditul de consum a determinat cresteri spectaculoase ale acestora iar in 2005 piata a atins maturitatea pe segmentul aparatelor electrocasnice, cresterea fiind determinata in special de segmentul IT&C.

In anul 2006, vanzarile de electrocasnice albe si negre au scazut dramatic, redresarea acestor scaderi asteptandu-se abia anul viitor, cand se anunta cresteri semnificative fata de acest an, mai ales ca taxele vamale la importurile de produse electrice si electrocasnice aduse din Asia, vor fi eliminate. O redresare a pietei este asteptata spre sfarsitul anului, cand piata totala de retail va atinge o crestere de 5-10% fata de anul 2005, pentru ca incepand cu 2007 si 2008, ritmul de crestere a pietei sa continue intr-un ritm mai alert.

Aceasta este o evolutie previzibila, determinata de factori precum cresterea cheltuielilor medii lunare ale unei familii cu plata utilitatilor, resimtirea efectului normelor BNR de temperare a cresterii consumului, precum si atingerea saturatiei pe segmentul electrocasnicelor mari (frigidere, aragazuri, masini de spalat si hote), au conchis reprezentantii companiei Altex.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri