Agricola Bacau si Transavia, doi dintre cei mai mari producatori de carne de pasare de la noi, fac investitii puternice in publicitate, pentru a diminua efectele negative ale aparitiei in Romania a virusului gripei aviare la nivelul consumatorului.

Transavia, al doilea mare jucator din industria de carne de pasare, a demarat o campanie de imagine in data de 15 iunie, in chiar plin scandal al gripei aviare la noi. Campania, spun reprezentantii companiei, nu a avut ca scop refacerea imaginii, ci consolidarea acesteia pe piata interna de carne de pui.

Insa ceea ce nu poate fi sub nici o forma negat este faptul ca gripa aviara a afectat intregul sector avicol din Romania, atat in privinta vanzarilor, dar mai ales a increderii consumatorilor in produsele din carne de pasare. Aceasta criza s-a reflectat si asupra companiei Transavia, spun reprezentantii companiei, dar la un nivel mai redus decat cel comunicat de autoritatile in domeniu. Astfel, valoarea totala a pierderilor suferite de Transavia este cu pana la 20% mai mare decat cea din toamna anului trecut. Insa, in urma campaniei reprezentantii companiei spun ca vanzarile vor creste si ca atitudinea consumatorilor fata de consumul de carne de pui va reveni la normal.

2 mil. euro in publicitate

Procesul de rebranding al marcii Transavia a demarat in cursul anului trecut, inainte chiar de aparitia primului val de gripa aviara din Romania, si a presupus o investitie care s-a ridicat la 2 milioane de euro. Odata aceasta investitie realizata, Transavia are ca obiectiv sa ocupe pozitia de lider al pietei de carne de pui pana in 2007.

In acest moment, Transavia detine aproximativ o treime din piata producatorilor interni de carne de pasare, potrivit estimarilor reprezentantilor companiei, iar pentru a calcula ponderea in piata au fost excluse produsele provenite din importuri, care reprezinta peste 40% din consum. Anul 2005 s-a incheiat pentru producatorul din Alba Iulia cu un profit de 6 milioane de euro, la o cifra de afaceri de 40 milioane de euro.

Anul 2006 presupune cresterea capacitatii de productie la 50.000 de tone de carne si investitii colaterale de inca 10 milioane de euro. Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 50 de milioane de euro, in timp ce asteptarile la nivelul profitului se situeaza in jurul valorii de 8,2 mil. euro.

Biosecurizat, noua campanie Agricola

Agricola Bacau, liderul in industria agricola autohtona, a realizat in ultimii doi ani investitii in valoare de 55 mil. euro, in modernizarea unitatilor sale si a capacitatilor de productie.

Compania a investit anul trecut 350 mii de euro pentru asigurarea conditiilor de biosecuritate, alte 550 mii de euro urmand sa fie alocate in acest an. Agricola deruleaza in acest moment o campanie de informare a consumatorilor privind siguranta alimentara a produselor din carne de pui, investitie estimata la 200 mii de euro.

Campania Biosecurizat s-a desfasurat la nivel national si a inclus un amplu demers de presa, o campanie de informare a partenerilor de afaceri si a angajatilor, precum si deschiderea unei linii telefonice cu apelare gratuita, unde pot fi solicitate in continuare informatii suplimentare despre masurile privind siguranta alimentara aplicate de Agricola Bacau. Valoarea investitiei in aceasta campanie, spun reprezentantii companiei, a atins 200.000 de euro. In prezent, este in derulare o noua campanie de imagine, pe principalele canale TV si in presa scrisa.

Recul pe pietele externe

In urma gripei aviare, Agricola Bacau nu a inregistrat pierderi financiare, spun reprezentantii companiei, ci doar si-a diminuat profitul, din cauza scaderii preturilor la produse.

In prezent, vanzarile au inceput sa revina la normal, adica la nivelul celor de dinainte de 7 octombrie 2005. In primele cinci luni ale acestui an, Agricola a inregistrat o crestere de 7% a cifrei de afaceri fata de perioada similara din anul trecut, adica 22,3 milioane euro.
In grupul de firme Agricola Bacau se produc anual circa 28.000 tone carne de pasare in viu, cu un potential de crestere a productiei la 35.000 tone anual.

Cat despre evolutia companiei pe pietele vecine, oficialii spun ca pana la interzicerea de catre UE a exporturilor din Romania, Agricola incasa aproximativ 300 de mii de euro lunar din livrarile pe pietele externe. Sistarea exporturilor si reducerea cererii pe piata interna au dus la cresterea stocurilor la 3.000 de tone de carne, care au fost insa distribuite si absorbite pe piata interna. La polul opus, Transavia nu se axeaza deocamdata pe pietele externe, preferand investitii in largirea cotei de piata autohtone.

Pandemia, egala cu 1,25 mii miliarde euro

Conform estimarilor Bancii Mondiale, raspandirea virusului gripei aviare la nivel global ar putea afecta sever atat industria de profil, cat si economia globala. Aceasta inseamna cam 3,1% din Produsul Intern Brut calculat la nivel global, adica 1,25 mii de miliarde de dolari, la un PIB global de 40 mii de miliarde de dolari. Mai mult, declansarea unei astfel de pandemii ar putea insemna la nivel global o rata de mortalitate de 1%, echivalent cu decesul unui numar de 70 milioane de oameni.

Piata romaneasca de produse avicole (carne de pasare si oua) s-a ridicat anul trecut la 600 de milioane de euro, in crestere cu 7-8% fata de 2004. Consumul total in sistem industrializat (fara autoconsum) a inregistrat anul trecut o crestere 19%, pana la 375.000 de tone, iar importurile au acoperit 40% din piata. Gripa aviara si concurenta neloiala a produselor din import au determinat pierderi de peste 50 mil. euro in sectorul avicol autohton, pana la inceputul lunii mai.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri