Grupul farmaceutic GlaxoSmithKline (GSK) a decis sa inchida fabrica de medicamente Europharm din Brasov, dupa ce, in urma celor 10 luni de cautati, nu a gasit un cumparator. Procesul de inchidere a unitatii va fi finalizat pana la sfarsitul anului 2015, in urma caruia 236 de angajati isi pierd locurile de munca, iar productia va fi transferata in Polonia si Spania.

"GSK va înainta, din pcate, ctre închiderea fabricii din Braov. Se anticipeaz c aceast închidere va fi finalizat pân la sfâritul anului 2015, în urma unui proces riguros de vânzare ce a avut loc în ultimele 10 luni. În tot acest timp, ne-am asigurat c desfurm o cutare riguroas a unor poteniali cumprtori i c fiecare oportunitate a fost revizuit foarte atent, atât pentru angajai, cât i pentru fabric. Din pcate, GSK nu este în poziția de a conveni asupra unei soluții viabile cu niciuna dintre prțile interesate", a anunat compania, potrivit Mediafax.

In iunie 2013, GSK a anuntat ca renunta la fabrica din Brasov, ca urmare a unei supracapacitati de productie pentru formele orale solide la nivelul grupului, si ca este in cautarea unui cumparator, iar in cazul in care nu-l gaseste, unitatea din Brasov va fi inchisa in 2015. Compania arata ca la Europharm capacitatea de productie este insuficient utilizata si nu exista potential de crestere pe termen lung pentru ca alte produse sau volume, din cauza unor limitari tehnologice si a echipamentelor.

"A fost un proces complex si a fost important sa luam in considerare toti factorii pentru a lua o decizie atenta si bine fundamentata. Angajatii din Brasov au avut o contributie semnificativa la succesul GSK de-a lungul anilor, iar aceasta decizie nu reflecta sub nicio forma performanta echipei din Brasov", a declarat Mariana Cismaru, directorul fabricii din Brasov.

Referitor la angajati, acestia vor primi pachete compensatorii si suport in gasirea unui nou loc de munca.
"GSK va face tot ce poate pentru a ajuta angajatii fabricii sa treaca prin aceasta perioada dificila (...) Pachete compensatorii, suport in gasirea unui nou loc de munca, consiliere si alte forme de asistenta vor fi, de asemenea, oferite angajatilor fabricii", se mentioneaza in comunicat.

Productia va continua pana cand toate produsele vor fi transferate catre site-uri alternative ale GSK, in Polonia si Spania. Fabrica din Brasov a fost infiintata in 1994 si produce o gama variata de medicamente, inclusiv Seroxat - pentru depresie, Retrovir - pentru tratamentul HIV/SIDA, Duact si Sucrets - pentru boli ale aparatului respirator, precum si produse pentru mentinerea starii de sanatate, precum Panadol, Coldrex, Parasinus si Marcofen.

Grupul britanic a cumparat, in 1996, 65% din actiunile Europharm, companie contolata de omul de afaceri Mihai Miron si care detinea o fabrica de medicamente la Brasov. In 2003, GSK a preluat si restul de 35% din actiunile Europharm.

"GSK ramane dedicata pietei locale. Suntem in Romania deja de 25 ani si vom continua sa fim unul dintre cei mai importanti angajatori de pe piata locala, cu un total de peste 600 de angajati in diviziile noastre farma, consumer healthcare si distributie. In acelasi timp , pana in 2018, vom investi intre 8 si 10 milioane de euro in cercetare si dezvoltare si, asa cum am facut in toti acesti ani, vom continua sa sprijinim comunitatile locale", a declarat Barbara Cygler, directorul general al GSK Romania. Potrivit datelor Cegedim Romania, GSK ocupa locul 6 pe piata farmaceutica romaneasca cu o cota de 4,4%.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri