OMV a vandut 45% din rafinaria Bayernoil catre Varo Energy

Grupul austriac de petrol si gaze OMV, proprietarul OMV Petrom, a finalizat vanzarea a 45% din actiunile pe care le detinea la rafinaria germana Bayernoil catre firma Varo Energy, controlata de casa elvetiana de comert Vitol si fondul american de invetitii The Carlyle Group.

Cedarea actiunilor in rafinaria germana face parte din strategia OMV de vanzarea a unor active, anuntata in 2011. Din 2011, OMV a mai vandut retelele de distributie a carburantilor din Bosnia-Hertegovina si Croatia, precum si divizia de lubrifianti.

"Aceasta tranzactie reprezinta cel mai mare pas in programul de dezinvestitii definit, care vizeaza venituri de pana la 1 miliard de euro pana la finalul anului 2014. Prin vanzarea Bayernoil, optimizarea portofoliului de rafinarii al OMV este finalizata. Rafinariile pe care OMV va continua sa le opereze sunt integrate in mod exceptional in productia de titei si/sau petrochimicale, cu avantaje competitive asociate in pietele principale in care operam", a declarat intr-un comunicat Manfred Leitner, membru al Consiliului Executiv al OMV si responsabil de operatiunile de rafinare si marketing din grupul austriac, scrie Mediafax.

OMV va continua sa opereze cele trei rafinarii pe care le mai are, respectiv Petrobrazi, Schwechat (Austria) si Burghausen (Germania). Cele trei rafinarii au o capacitate anuala cumulata de prelucrare a titeiului de aproximativ 17,4 milioane de tone.

Citeste si:
OMV Petrom: România va deveni cel mai important producător de gaze...
OMV Petrom: România va deveni...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri