Consumul de energie, dar mai ales eficienta energetica si reducerea de costuri ar trebui sa fie pe lista prioritatilor celor care isi cumpara o casa, cel putin asta sustin reprezentantii URSA Romania, filiala locala a grupului spaniol Uralita, specializat in productia de vata minerala din sticla.

“Este nevoie de o schimbare de paradigma referitoare la spatiile in care locuim. Oamenii trebuie sa inteleaga ca o casa este ca o masina. Daca atunci cand cumperi o masina primul lucru care te intereseaza este consumul, asa ar trebui sa se intample si cu casa, fie ca vorbim de o locuinta la bloc sau o casa pe pamant. In acest fel, se vor produce schimbari care sa conteze cu adevarat in ceea ce priveste economia de energie si calitatea vietii din spatiile de locuit”, a declarat Sorin Pana (foto), directorul comercial URSA Romania.

Potrivit acestuia cererea de materiale de calitate este in usoara crestere deoarece au inceput sa existe din ce in ce mai multi consumatori care isi fac calcule de eficienta energetica, atunci cand isi izoleaza casa. Un calcul simplu releva faptul ca pentru 150 mp de acoperis pretul mediu pentru o izolatie cu vata de sticla de calitate, cu grosimea de 30 cm, este de circa 4.000 de lei, iar daca se foloseste un material de calitate standard, la aceeasi grosime, pentru aceeasi suprafata, pretul poate ajunge la aproximativ 3.000 de lei.

“Daca fiecare consumator ar deveni constient de acest calcul, atunci cu siguranta cererile pentru materialele din zona standard ar putea sa se reduca, in favoarea celor de calitate. Din pacate, greseala pe care o fac cei mai multi utilizatori este ca nu folosesc grosimea recomandata de minimum 30 cm la izolatiile acoperisurilor, dimensiunea cea mai intalnita fiind de 15 cm sau chiar mai putin. In aceste conditii, banii «economisiti» cu aceasta izolatie standard de maxim 15 cm, sunt practic inghititi in 2-3 ani de cresterile de pret la toate tipurile de energie, iar eficienta sperata este minima, in realitate”, a precizat Sorin Pana.

Din punct de vedere al consumului zonal, partea de est a tarii cumpara cea mai multa vata de sticla, insa de calitate standard, in timp ce, in zona de sud-est, se vinde vata de o calitate superioara. In zona de vest a tarii consumul este cel mai redus si in continua scadere de la an la an. “In zona de vest -se construieste din ce in ce mai putin, iar aceasta tendinta se observa si in consumul produselor noastre, cu o traditie indelungata in aceasta parte a tarii. La fel se intampla si cu judetele de sud, cu iesire la Dunare, unde veniturile populatiei sunt foarte scazute, si unde ai impresia ca nu se intampla nimic de ani de zile. Un fenomen imbucurator este faptul ca, de cativa ani, in orasele mai dezvoltate din sud-est au inceput sa creasca cererile de materiale de calitate. La o evaluare proportionala a acestui fenomen, observam ca cele mai multe cereri de produse cu calitate ridicata le primim din Bucuresti si zonele limitrofe, raportul fiind de 15 la 1, fata de restul tarii, a mai explicat Sorin Pana.

URSA Romania a inregistrat la mijlocul anului o cifra de afaceri de 2,6 milioane de euro, aceasta situandu-se aproximativ la acelasi nivel cu cea raportata anul trecut pentru aceeasi perioada. “Ne mentinem tinta de crestere de 5 - 6 procente pentru acest an, avand in vedere ca, in mod traditional, volumele cresc in a doua parte a anului. Pe ansamblul pietei de vata de sticla se pot inregistra usoare cresteri, insa cel mai probabil aceasta se va situa la nivelul anului trecut, cand, din estimarile noastre piata s-a ridicat la aproximativ 15 milioane de euro”, a completat managerul URSA Romania.

URSA Romania, filiala locala a producatorului spaniol de vata minerala din sticla cu acelasi nume, mizeaza in acest an pe afaceri in crestere cu 6%, dupa ce la nivelul anului trecut a incheiat cu un rulaj de 5,5 milioane de euro.

“Ne-am propus o crestere bazata in special pe aportul unor poruduse noi, dar si pe cresterea grosimii iziolatiei folosite in cadrul constructiilor. In primul trimestru al anului am inregistrat o usoara crestere, de circa 2%, iar spre finalul lunii martie vremea nefavorabila a diminuat numarul comenzilor, dar si apropierea Sarbatorilor de Paste”, a declarat Sorin Pana, director comercial al URSA, care apreciaza ca decalajul va fi recuperat inainte de sosirea verii, dar mai ales in toamna, cand, in mod traditional, se realizeze cele mai mari volume pe piata de profil.

Potrivit informatiilor reprezentantilor URSA, piata de profil a inregistrat o injumatatire in perioada crizei, iar revenirea in acest sector va fi lenta si de durata.

“Piata de vata minerala din sticla se ridica in prezent la circa 15.000 de tone, in volum, si la circa 15-16 milioane de euro, in valoare, in conditiile in care in anul 2008 capacitatiile de productie depaseau 25.000 de tone, respectiv 30 de milioane de euro. Pentru acest an mizam pe o crestere a pietei de profil de 5%, iar evolutii timide, de acest fel, se vor mentine si in anii urmatori”, sustine Sorin Pana.

Din datele directorului comercial URSA, cota de piata a companiei se ridica la circa 36-38%, pe o piata unde mai concureaza cu Isover, Knauf Insulation sau Gecsat.

Sursa foto: Patrick Vrabie | WALL-STREET.RO

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri