Heineken, al treilea mare producator de bere la nivel mondial, a inregistrat vanzari in coborare in Europa Centrala si de Est in prima jumatate a anului, din cauza vremii nefavorabile si a situatiei economice dificile, Romania aflandu-se printre pietele pe care grupul olandez a avut scaderi.

Volumul vanzarilor de bere ale Heineken in regiune a scazut cu 4,2% in primul semestru, la 22,7 milioane hectolitri, fata de 23,7 milioane de hectolitri in primele sase luni ale anului trecut, potrivit unui comunicat al companiei, citat de Mediafax.

Grupul din Olanda a inregistrat vanzari mai mici in primul semstru fata de aceeasi perioada din 2013 pe pietele din Romania, Rusia, Polonia si Grecia. Cu toate acestea, la nivel global, vanzarile Heineken au urcat cu 3,1%, datorita cresterilor din Franta, Olanda, Spania, Brazilia, SUA si Nigeria. Vanzarile in Romania au coborat pe fondul consumului mai mic de bere la nivel national, al cresterii competitivitatii de pe piata si al vremii nefavorabile din al doilea trimestru.

Veniturile Heineken in Europa Centrala si de Est au scazut, in baza organica, cu 2,3% in primul semestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, de la 1,52 miliarde euro la 1,42 miliarde de euro. De asemenea, profitul operational al companiei in regiune a avut un declin de 7,4% in baza organica, ajungand la 115 milioane euro. In schimb, la nivel global, grupul a inregistrat o crestere a profitului operational de 14%, la 1,45 miliarde de euro.

Heineken anticipeaza o stagnare a profitului net in cea de-a doua jumatate a anului, pe fondul situatiei economice din Europa. In primul semestru, profitul net al companiei olandeze, la nivel global, a scazut de la 639 de milioane de euro la 631 de milioane de euro.

Sursa foto: Bere, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri