Din telecomunicatii a trecut in antreprenoriat: povestea din spatele gentilor Iutta

Nicoleta Chirica are, la aproape 30 de ani, un business care se apropie de profitabilitate in acest an. Totul dupa un singur an de la lansare si la o distanta de cativa ani de cand antreprenoarea s-a trezit pur si simplu facand genti in sufragerie. Ea lucra la momentul respectiv in telecomunicatii.

A studiat Cibernetica, Design si are un MBA in sociologie, insa de un an Nicoleta Chirica dezvolta o afacere nascuta din pasiune. Totul a inceput in urma cu un an cand, alaturi de alte trei persoane si doi mesteri care lucrau intr-un atelier, a pus bazele Iutta, o colectie de genti cu o puternica amprenta de “autentic romanesc”. Numele a fost inspirat din povestea Iuditei, personaj ilustrat de multi pictori renascentisti in operele lor si care reprezinta un simbol al intelepciunii.

“Acum cativa ani pur si simplu m-am trezit facand genti in sufragerie. Iar asta mi-a dat de gandit. Mai tarziu am inceput sa studiez si sa-mi descopar si explorez mai mult latura creativa si asa a aparut Iutta. (…) Investitia initiala a fost de cateva mii de euro”, povesteste antreprenoarea.

Provocarile au fost multiple: de la un design de geanta care a durat aproape doua saptamani pana sa iasa asa cum si-a dorit pana la la alegerea oamenilor potriviti.

Citeste si:
Dupa afaceri duble in 2017, Iutta incepe productia proprie de pantofi
Dupa afaceri duble in 2017...
Citeste si:
Pasi de urmat in caz ca suspectezi ca ai coronavirus
Pasi de urmat in caz ca...

In prezent, produsele sunt fabricate intr-un atelier din Bucuresti, in care lucreaza cinci persoane. Materialele folosite sunt diverse, gentile fiind realizate din piele achizitionata de la producatori autohtoni, dar si din afara tarii. De asemenea, colectia Iutta cuprinde si genti din material textil in combinatie cu piele. Produsele sunt comercializate atat online, cat si in diferite galerii de arta sau concept-store-uri. In fiecare luna, Iutta vinde cateva zeci de produse, completeaza Nicoleta Chirica.

“Cele mai multe comenzi au venit pana acum din Bucuresti. In afara lui, avem atat clienti din tara, cat si din strainatate. Dorul calatoreste in toata lumea: Singapore, Franta, Finlanda, Moldova, Spania, Anglia, Suedia, Australia, Canada”, spune Chirica.

Afacerea se pregateste sa intre in acest an pe profit, Nicoleta Chirica estimand o cifra de afaceri de peste 10.000 de euro. In plus, planurile vizeaza dezvoltarea brandurilor si in afara Romaniei si crearea de noi colectii si linii de productie.

Citeste si:
Cum să-ți deschizi o afacere fără sediu
Cum să-ți deschizi o afacere...

“Peste 5 ani cred ca Iutta are potential sa devina un brand cunoscut international. Cred ca fiecare business e greu la inceput. E greu pana ti se clarifica directia si pana gasesti resursele de care ai nevoie sa faci lucrurile sa mearga. Insa atunci cand lucrurile sunt facute cu pasiune, nu ti se mai pare parca asa greu. Totul tine de tine. Nu cred ca astazi mai conteaza daca esti in Romania sau in oricare alta parte a lumii”, mai spune Nicoleta Chirica.

Sursa foto: Radu Sandovici

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri