Daca in 2009 in Romania existau 22 de francize spaniole si 36 de unitati, anul trecut cifra francizorilor a ajuns la 30, iar numarul unitatilor a inregistrat o crestere, ajungand la 191, arata Jose Miguel Viñals, consulul onorific al Spaniei la Timisoara.

“O componenta importanta a francizelor este numarul de unitati, adica de locatii deschise, pentru ca o franciza de succes inseamna extindere, adica un numar mare de unitati”, a declarat Jose Miguel Viñals.

In 2009, in Romania erau 22 de francize spaniole si 36 de unitati, in 2010 24 de francize si 51 de unitati, iar in 2011 a avut loc un salt important: numarul de unitati s-a triplat, ajungandu-se la 132 provenind din 35 de francize spaniole. In 2012, s-au retras 5 francize, insa cele 30 care au ramas, au urcat la 165 de unitati. In 2013, cifra francizorilor a ramas la 30, insa numarul unitatilor a inregistrat o noua crestere, ajungand la 191.

Cele mai importante francize spaniole prezente in Romania sunt in sectorul textil, unde grupul Inditex este lider prin magazinele marcilor Zara, Bershka, Stradivarius, Massimo Dutti si Zara Home. O alta franciza de succes in Romania este Natur House, in sectorul nutritie si dietetica.

“Potentialul francizei spaniole in Romania nu se va opri aici. Sunt multe afaceri de succes din Spania care doresc sa intre pe piata romaneasca, astfel ca nu se vorbeste doar de o extindere a celor deja existente, ci si de intrarea altor nume noi”, a conchis Viñals.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri