PwC: Romania, o piata de supermarket

PwC: Romania, o piata de supermarket

Retailul modern a cunoscut in ultima vreme cu o crestere medie de 10% la nivelul intregii piete de FMCG, o crestere sustinuta, care va continua cu o medie de 6% in urmatorii ani. Exista, asa cum putem observa, o tendinta a deschiderilor de magazine pe toate formatele, de proximitate, supermarket s.a.m.d., a declarat Bogdan Belciu (foto), partener, departamentul de consultanta pentru management in cadrul PwC.

"Am asistat, in ultimii ani, la o crestere a retailului modern in detrimentul retailului traditional care pierde teren. In cadrul retailului modern, evident sunt diverse forme, la nivel de supermarket, hipermarket, discount si cash & carry. Totusi, segmentul de cash & carry a scazut destul mult si o parte din cifra de afaceri a acestui segment s-a dus catre retailul traditional, care nu a putut sa fie compensata pana acum de catre celalte subsegmente", a spus managerul PwC.

Citeste mai mult aici.

Mario Coletti, Geometry Global: Brandul este cea mai buna banca de date

Mario Coletti, Geometry Global: Brandul este cea mai buna banca de date

Brandul reprezinta cea mai ridicata forma de comprimare a datelor, iar magazinul este o banca de date pe care orice retailer trebuie sa o utilizeze, a declarat Mario Coletti, channel planning director Geometry Global in cadrul conferintei retailArena – Innovation in Retail.

Cei mai valorosi retaileri sunt cei care utilizeaza datele colectate despre clientii lor, acesta fiind cazul Amazon, Wal-Mart sau Home Depot, companii ce ocupa primele trei pozitii in clasamentul celor mai valoroase trei branduri din comert din lume.

“Nu e vorba de cat de mult vinzi ci de cat de bine folosesti datele despre clienti. Daca te adresezi consumatorilor de peste 45 de ani ca retailer, necesitatea de a include online-ul in comunicare este redusa. Insa daca vorbim de consumatorii tineri, online-ul este fundamental pentru un business. Acestia au inceput sa aiba mai multi bani in buzunare, ei sunt viitorul business-ului tau. Trebuie sa intrebi cat de digitali sunt consumatorii tai si cat de digitali vor fi peste cativa ani”, a declarat Mario Coletti.

Spatiile fizice de vanzare, influentate sau favorizate de aparitia online-ului?

Spatiile fizice de vanzare, influentate sau favorizate de aparitia online-ului?

Tatian Diaconu, directorul general al Immochan, a declarat ca mediul digital este o prelungire a comertului fizic, un plus adus industriei de profil prin interactiunea cu potentialul client chiar si cand acesta nu este in magazin.

Evolutia dinamica a online-ului, dar si abordarea multichannel a businessurilor din retail, va aduce insa si modificari. Bogdan Belciu, partener in cadrul departamentului de consultanta pentru management al PwC, sustine ca evolutia online-ului trebuie sustinuta cu schimbarea formatului de magazine. “Cresterea online-ului trebuie sustinuta cu schimbarea formatului de magazine. Nu inseamna ca magazinele nu vor mai exista, dar vor avea suprafete mai mici, ideea fiind de a le folosi mai mult ca un showroom decat ca un spatiu de vanzare sau a combina cele doua elemente”.

Totusi, pentru moment nu se observa pe piata o scadere a suprafetelor de vanzare, din contra pe anumite tipuri de retaileri suprafetele cresc. In aceeasi discutie, Simina Istrate, associate director Colliers International, arata ca se incearca sa observe ce vor consumatorii si care sunt obiceiurile de consum ale acestora. “In ancore vedem o crestere a suprafetelor de vanzare. Marirea spatiului nu ne asteptam sa vina ca urmare a cresterii online-ului. In domenul fashion nu exista inca aceasta tendinta de scadere a spatiilor”, a precizat Simina Istrate.

Consumatorul roman, un pesimist

Consumatorul roman, un pesimist

"Consumul reprezinta aproape 70% din Produsul Intern Brut si, ca urmare, nu putem vorbi despre avans economic fara cresterea consumului. De aceea, este foarte important sa vedem care este pulsul consumatorului, cat de multa incredere are in economie si in viitorul sau buget personal si in functie de acestea cat de mult cumpara", a spus Bogdan Belciu.

In opinia sa, consumatorul roman este destul de pesimist. "In ceea mai mare parte a timpului a fost pesimist, cu exceptia unei scurte perioade, in anii 2008-2009, cand indicele de incredere despre viitorul prosper al Romaniei era destul de mare, astfel incat ajunsese sa fie egal cu media europeana. Acum suntem practic la al treilea cel mai scazut nivel din Europa, ca de obicei, dupa Bulgaria si Grecia".

Citeste mai mult aici.

Mai au romanii apetit pentru reduceri?

Mai au romanii apetit pentru reduceri?

Clientii romani nu mai tin cont de perioada nationala de reduceri existand un apetit crescut pentru promotii pe toata perioada anului, considera retailerii de imbracaminte si incaltaminte prezenti la conferinta retailArena – Innovation in Retail.

“Nu se mai tine cont de mult de perioada nationala de sold-uri. Exista un apetit crescut pentru promotii. Impactul asupra business-ului este insa unul negativ, afecteaza afacerile. Incercam sa facem fata miscarilor din piata. Varianta ideala ar fi ca dupa ce ai reusit sa vinzi mai mult de 50% din stoc sa incepi sa te gandesti la o perioada de reduceri”, spune Cornelia Nicolae, country manager Stefanel.

La randul sau, Victor Tighinean, country manager Ecco Shoes, sustine ca 90% din vanzarile online ale brandului de incaltaminte se realizeaza in perioada de reduceri. In prezent, reteaua Ecco Shoes numara 20 de magazine, vanzarile online reprezentand 10% din vanzari. “Tendinta pentru anul viitor in vanzari online in SUA si Europa se indreapta spre un 15% din business, ne apropiem si noi de aceasta cifra”, a adaugat Tighinean.

Citeste mai mult aici.

Cat timp petrece un client intr-un centru comercial?

Cat timp petrece un client intr-un centru comercial?

Un client petrece, in medie, 67 de minute intr-un centru comercial si viziteaza cu putin peste trei spatii de profil intr-un an, arata datele DTZ Echinox la nivelul Capitalei, unul dintre cei mai mari consultanti imobiliari la nivel local.

“Sunt 1,8 milioane de locuitori in Bucuresti, din care 54% femei si 58% din populatie fiind forta de munca activa. Un client petrecere, in medie, circa 67 de minute intr-un spatiu comercial, diferenta fiind data de ancorele de divertisment, in acest caz timpul petrecut de catre vizitator crescand cu 17 pana la 19 minute”, a declarat Sebastian Mahu (foto), head of property management in cadrul DTZ Echinox.

Din datele DTZ Echinox oamenii aflati in conducere (manageri, executivi - n.red) prefera brandurile de calitate, accesibilitatea in centrele comerciale si spatiile de parcare, angajatii obisnuiti prefera intr-un centru comercial serviciile de divertisment si spatiile tip cinema, in timp ce persoanele care nu muncesc, dar merg in centrele comerciale, cauta mai mult diversitatea serviciilor si magazinele cu preturi reduse.

Mai multe despre cat timp petrec romanii la cumparaturi si care sunt obiceiurile de consum gasiti aici.

Romanii au obiceiul sa tina frigiderul plin

Romanii au obiceiul sa tina frigiderul plin

Valoarea medie totala a cifrei de afaceri in retail a scazut pana in 2010, dar apoi a revenit pe crestere la aproximativ 10% anual, evolutie care nu a fost data de vanzarile de produse alimentare - care s-au mentinut relativ constante, ci de retail-ul non-food care chiar si pe parcurul crizei a continuat sa creasca, a declarat Bogdan Belciu.

"Acest proces este explicat de modul in care este impartit bugetul unei familii in Romania", a spus managerul PwC, care a subliniat ca din ponderea de 70% din venitul disponibil destinata in general consumului, aproximativ 43 de puncte procentuale reprezinta produse alimentare si bauturi nealcoolice. "In general romanii au obiceiul sa tina frigiderul plin si au facut-o practic cam tot timpul. Poate prea mult in vreme de crestere economica, dar si acum".

Citeste mai mult aici.

Cat de importanta este comunicarea in retail si care sunt parghiile prin care te poti diferentia

Cat de importanta este comunicarea in retail si care sunt parghiile prin care te poti diferentia

Comunicarea pentru un retailer este esentiala pentru a evolua in business si pe piata, cel putin asta sustine Catalin Dobre (foto), executive creative director la McCann. Potrivit acestuia, desi Romania a ajuns la un nivel de tehnologizare foarte ridicat, sunt foarte putine campanii care au depasit spatiul TV-ului, o “bariera” despre care Dobre spune ca trebuie depasita si extinsa si catre alte medii.

“Pentru a construi o poveste trebuie sa vii cu o idee mare. Mi-as dori sa vedem si la noi astfel de idei aplicate. Sa depasesti TV-ul si sa te axezi pe alte tipuri de comunicare si apropiere fata de client este vital. (…) Retailerii sunt pregatiti sa investeasca. Ar trebui sa fie mai curajosi, dar sunt prinsi in batalia preturilor si este greu sa construiesti o poveste a brandului si sa dezvolti o campanie integrata. Este greu sa te diferentiezi, lupta se duce intr-un razboi de reformulari, dar acest lucru face rau pietei. Nu exista un brand diferentiat si de aceea sunt putine campanii relevante. Mi-as dori ca retailerii sa fie mai curajosi”, a declarat Catalin Dobre.

Care sunt parghiile propuse de creativul de la McCann prin care retailerii se pot diferentia aflati aici.

Pentru romani cumparaturile sunt legate de experienta, nu de buget

Pentru romani cumparaturile sunt legate de experienta, nu de buget

Pentru romani cumparaturile lunare, zilnice continua sa fie legate de experienta de consum decat de buget familiei sau personal. Acest lucru devine si mai evident daca ne gandim la obisnuinta romanilor de a-si petrece weekend-urile in mall-uri si hipermarket-uri si apoi poate la o cafea, a spus Bogdan Belciu.

"Acest proces este explicat de modul in care este impartit bugetul unei familii in Romania", a spus managerul PwC, care a subliniat ca din ponderea de 70% din venitul disponibil destinata in general consumului, aproximativ 43 de puncte procentuale reprezinta produse alimentare si bauturi nealcoolice. Potrivit acestuia, in acelasi timp, "consumul de alcool si tutun in Romania este de circa 8% la bugetul unei familii, de doua ori mai mult decat media europeana".

Citeste mai mult aici.

Noriel: Vanzarile au crescut cu 20% folosind catalogul digital

Noriel: Vanzarile au crescut cu 20% folosind catalogul digital

Noriel, retailerul roman de jucarii prezent pe piata din 1993, a lansat anul trecut un catalog digital, cu ocazia Sarabtorilor de Craciun, care a generat o crestere a vanzarilor cu peste 20%, potrivit declaratiilor directorului general al companiei, Cristian Constantinescu.

"Anul trecut am lansat un catalog digital, de Craciun, care a functionat foarte bine. Am avut 150.000 de descarcari. Am facut marketing pe vreo cinci canale diferite si s-a convertit foarte bine. Am avut un voucher in plus pe care clientii l-au dus in magazine si am stiut astfel, pe ce canale, ce rata de raspuns am avut. Poate n-a fost foarte inovativ, dar a functionat. Au fost generate vanzari cu peste 20% folosind catalogul digital. In alta parte, n-am vazut un push pe cataloage digitale", a declarat Cristian Constantinescu.

Citeste mai mult aici.

PwC: In retail, cel mai probabil nu va fi un an spectaculos

PwC: In retail, cel mai probabil nu va fi un an spectaculos

Rezultatele economice din ultimele doua trimestre, ne incadreaza practic din nou intr-o situatie de criza economica si, ca urmare, asteptarile din piata de retail nu sunt extrem de pozitive. Dupa doua semestre de crestere economica mica, cel mai probabil nu va fi un an spectaculos, a declarat Bogdan Belciu.

"Per ansamblu, exista o oarecare crestere relativ mica. Inceputul anului a avut cresteri mai mari, cred ca pe baza revenirii increderii consumatorului in contextul unui optimism mai mare. Multe s-au schimbat totusi pe parcurs", a spus managerul PwC.

Citeste mai mult aici.