Rezultatele economice din ultimele doua trimestre, ne incadreaza practic din nou intr-o situatie de criza economica si, ca urmare, asteptarile din piata de retail nu sunt extrem de pozitive. Dupa doua semestre de crestere economica mica, cel mai probabil nu va fi un an spectaculos, a declarat Bogdan Belciu (foto), partener, departamentul de consultanta pentru management PwC.

"Per ansamblu, exista o oarecare crestere relativ mica. Inceputul anului a avut cresteri mai mari, cred ca pe baza revenirii increderii consumatorului in contextul unui optimism mai mare. Multe s-au schimbat totusi pe parcurs", a spus Bogdan Belciu.

Declaratiile au fost facute in cadrul conferintei retailArena - Innovation in Retail, organizata de wall-street.ro cu sprijinul MasterCard, PayU si Evozon.

"Cu toate acestea, evolutiile sunt mult mai nuantate pe forme de comert. Retailul modern va continua sa creasca, nu neaparat ca vom consuma mai mult, ci pentru ca acapareaza mai mult din totalul vanzarilor. Ne asteptam ca acest trend sa evolueze pozitiv si in 2014 precum si in anii urmatori, in detrimnetul retailului traditional. Totalul consumului romanesc probabil ca nu o evolueze foarte dinamic si in consecinta, cum consumul este la 70% din economia nationala, va fi greu sa discutam despre crestere economica", a mai spus managerul PwC.

In opinia sa, "si aici totusi sunt tendinte diferite, pentru ca salariile au continuat sa creasca, dar nu foarte mult, in timp ce dobanzile care se practica acum sunt deosebit mici si nu mai incurajeaza economisirea. Am putea insa, observa o revenire a consumului, in special, pe segmentul de bunuri cu folosinta indelungata", a punctat Bogdan Belciu.

Citeste si:
Branduri noi in Fashion House Outlet si vanzari cu 16% mai mari
Vanzari cu 16% mai mari...

Sursa foto: Mircea Dragos

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si