Producatorii mici si foarte mici au inceput deja sa fie abordati de marii retaileri. Numarul celor prezenti in marile lanturi este inca foarte mic si abordarea este locala, insa pasi mari vor fi facuti in domeniu, au spus specialistii din retail la conferinta RetailArena - Innovation in Retail, organizata de wall-street.ro cu sprijinul MasterCard, PayU si Evozon.

Billa Romania a lansat in acest an proiectul Bun din Romania care aduce producatorii romani in lantul de supermarketuri. Momentan in programul Billa Romania se regasesc legume si fructe. “Ne vom extinde pe lactate si pe produse din carne (mezeluri)”, a declarat Sorana Georgia, CEO Billa Romania.

Potrivit Soranei Georgia, Billa Romania lucreaza in prezent cu 15 producatori romani, iar cantitatile livrate difera foarte mult. Legat de probleme, CEO-ul Billa mentioneaza ca problema mai veche a standardizarii si calibrarii produselor continua inca. Si Carrefour Romania lucreaza cu peste 20 de producatori mici si foarte mici ( pe langa multi alte companii romanesti de dimesiuni mari si foarte mari cu care retailerul lucreaza). Silviu Diaconu, directorul de achizitii in departamentul de produse proaspete al Carrefour Romania, a mentionat ca problemele colaborarii cu producatorii mici si foarte mici sunt aceleasi peste tot pe piata. Carrefour Romania a ales sa abordeze local (pentru un magazin specific) colaborarea cu producatorii mici. Legat de probleme, Silviu Diaconu mentioneza ca producatorii mici si foarte mici nu sunt familiarizati cu facturile, cu tot lantul logistic pe care il presupune un parteneriat cu un mare lant de retail. Colaborarea Carrefour cu micii producatori s-a extins de la fructe si legume si la carne proaspata si mezeluri traditionale.

In Billa Romania circa 70% din total producatorilor prezenti au productie locala, iar compania spune ca pentru anul viitor si-a bugetat crestere pentru organizatie tocmai ca urmare a proiectului Bun din Romania. “Acest proiect a demarat in primavara, initial trebuia sa se numeasca Mandru din Romania, dar a inceput campania electorala pentru europarlamentare”, spune Sorana Georgia, mentionand ca nu s-a dorit nicio asociere cu politicul si s-a renuntat la prima titulatura..

Ponderea producatorilor romani este mare si in cazul Carrefour Romania, iar Silviu Diaconu spune ca in continuare vor fi pasi mari facuti in directia produselor romanesti din retail.

JYSK inaugureaza doua...
Citeste si: JYSK deschide 2 magazine noi si ajunge la o retea de 68 de unitati


Mai multe articole din sectiunea Companii »



Citeste si
Miele Romania a vandut in 2018 de 8,5 mil. euro, in crestere cu 35%