Daca in perioada de dinainte de criza financiara apelarea la un credit bancar era mult mai facila, in timpul recesiunii a avut loc o erodare a disciplinei de plata a clientilor, a spus la Wall-Street 360 Roxana Olteanu, director financiar al distribuitorului Elgeka-Ferfelis.

“Sectorul nostru este unul foarte indatorat, nevoia de finantare este primordiala, la fel ca si gestionarea lichiditatilor. In timpul crizei am vazut o erodare a disciplinei de plata pentru clientii nostri. De aceea lucrurile trebuie judecate diferit acum”, a precizat Roxana Olteanu.

In acest sens, compania colaboreaza din 2012 cu asiguratorul comercial Euler Hermes pentru o mai buna gestionare a riscului de recuperare a creantelor. “La inceput am crezut ca putem gestiona intern riscul de recuperare al creantelor si de asta am creat un departament specializat de monitorizare a creantelor. Pe masura ce compania a crescut am simtit nevoia de a externaliza, care presupune o preluare partiala a riscului. Pe langa faptul ca beneficiem de acoperirea creantelor in piata avem acces la informatii la situatia financiara a clientilor nostri. Acoperirea este intre 70-80%”, a adaugat Olteanu.

Compania elena Elgeka-Ferfelis este prezenta in Romania din anul 2000 si are in portofoliu branduri precum Vanish, Calgon sau Mentos. Distribuitorul a afisat anul trecut afaceri de circa 70 mil. euro si estimarile pentru acest an indica stagnare la nivelul lui 2013. Compania are in prezent 380 de angajati.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri