Piata interna a constructiilor, dar mai ales sectorul ferestrelor si usilor din PVC, aluminiu sau lemn, este intr-o degringolada totala, cel putin asta sustine antreprenorul roman Marius Pantis, proprietar al firmei Optimedia din Oradea, important producator de ferestre si usi la nivel local.

“Piata locala este intr-o degringolada totala, dar incet-incet se cristalizeaza. Clientul roman devine mai informat, asta desi inca vorbim de un mediu dominat de pret. Ma astept si imi doresc ca in cativa ani Romania sa nu mai fie o piata dominata de pretul mic”, a declarat seful Optimedia intr-un interviu acordat wall-street.ro in cadrul targului Equip Baie desfasurat zilele trecute la Paris, expozitie care a reunit peste 300 de expozanti din Europa si patru companii romanesti de profil.

Optimedia, companie care detine o facilitate de productie in Oradea, vinde aproximativ 60% din productie la export, pe pietele din vestul Europei, dar si in America de Nord sau, mai nou, pe piata asiatica. “Sa depinzi in aceasta perioada doar de piata interna este cu adevarat periculos, tocmai de aceea pentru a avea succes in business un antreprenor trebuie sa gandeasca global – sa nu vinzi doar la vecinul de peste drum, ci sa iti extinzi activitatea si pe alte piete”, a declarat Marius Pantis (foto), proprietarul Optimedia, companie care deruleaza deja export de mai bine de 5 ani pe pietele straine.

Potrivit datelor reprezentantului companiei, Optimedia si-a inceput activitatea la export inca din anul 2007, chiar inaintea declansarii crizei, fiind unul dintre jucatorii din piata “inspirati” care au avut ocazia de a testa gustul exportului inainte de declinul resimtit puternic in Romania, fiind mai mult un test, o noua piata pentru acestia decat o necesitate. “Este periculos sa depinzi cu un business doar de piata locala a constructiilor pe care o vedem in ce directie evolueaza si este foarte important sa nu te interesezi doar la vecinul de peste drum (tarile din regiune – n.red). Ca antreprenor trebuie sa gandesti global. Cand gandesti global actionezi global, iar in functie de acest lucru apar succesul sau dezamagirea”, a precizat Marius Pantis.

“Prezenta in vest este un mare avantaj, asta chiar daca piata din Franta este mult mai dificila decat ne-am fi imaginat, insa pentru orice business sa fii prezent pe mai multe piete este un mare avantaj. Astazi derulam activitati atat in vestul Europei cat si pe pietele din Canada sau Japonia”, a mai spus Pantis.

In ceea ce priveste business-ul Optimedia, seful companiei se asteapta ca in acest an, pe fondul prezentei la export, vanzarile sa inregistreze un avans de 10%, business-ul urmand sa depaseasca pragul de 12 milioane de euro.

Targurile internationale, o rampa de lansare pentru business-uri la export

Pe seful Optimedia l-am intalnit zilele trecute la targul Equip Baie, una dintre cele mai importante expozitii dedicate producatorilor de usi si ferestre din Europa. Potrivit acestuia prezenta internationala la astfel de evenimente deschide calea abordarii de noi piete si noi clienti.

“Orice participare la un astfel de targ costa, dar pentru noi este mai mult o investitie – atat in capitalul de imagine, cat si in valoarea business-ului. Suntem deja de cinci ani prezenti la astfel de evenimente, iar an de an ne intensificam prezenta. (…) Investitiile intr-o prezenta internationala la un targ expozitional, pentru noi, necesita o investitie de aproximativ 50.000 de euro, iar anual suntem prezenti la 4 – 5 evenimente de profil”, a declarat Marius Pantis.

Pe langa Optimedia, la targul Equip Baie 2014 au mai fost prezente si companiile cu capital autohton MCA Grup (producator usi garaj), Qfort sau Aplast.

Miza pe un business in crestere, la 12 mil. euro

In ceea ce priveste business-ul Optimedia, seful companiei se asteapta ca in acest an, pe fondul prezentei la export, vanzarile sa inregistreze un avans de 10%, business-ul urmand sa depaseasca pragul de 12 milioane de euro.”Chiar daca la nivel local vanzarile vor inregistra un declin de 15%, exportul va aduce o crestere de 10% a afacerilor, la circa 12 milioane de euro”, a mai spus reprezentantul Optimedia.

Optimedia are o experienta de aproape 20 de ani pe piata locala, iar in acest moment isi deruleaza activitatea prin intermediul a 45 de distribuitori si 5 showroom-uri, dar si prin intermediul a 220 de parteneri.
Principalii concurenti ai Optimedia la nivel local sunt Qfort, Barrier sau Aplast.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri