Vanzarile grupului farmaceutic ungar Gedeon Richter in Romania au scazut anul trecut cu 3,3%, la 144 milioane euro, atat unitatea de productie a medicamentelor cat si distribuitorul si farmaciile inregistrand scaderi, reiese din raportul financiar al companiei.

Gedeon Richter detine in Romania o fabrica de medicamente, in Targu-Mures - Gedeon Richter Romania, o retea de circa 120 de farmacii - Gedeon Richter Farmacia si distribuitorul Pharmafarm. Potrivit grupului ungar, anul trecut termenele de plata pe piata farmaceutica romaneasca au continuat sa scada, dar nu suficient, sectorul fiind inca dominat de intarzieri excesive. Totodata, pentru 2014 autoritatile din Romania au calculat pentru Gedeon Richter o taxa clawback de 16,5 milioane lei (3,7 millioane euro), in crestere cu 45% comparativ cu 2013, cand compania a platit 11,4 milioane lei (2,6 milioane euro), scrie Mediafax.

Activitatile de distributie si retail din Romania au generat anul trecut 71% din veniturile grupului pe acest segment, respectiv 126,7 milioane euro (563,2 milioane lei). Rezultatul este cu 2,3% mai mic in euro si cu 1,7% in lei, fata de 2013. Operatiunile de productie de medicamente au consemnat vanzari de 28,8 milioane euro, in scadere cu 11,1%. In lei, vanzarile au scazut cu 10,5%, la 128 milioane lei. Cea mai mare contributie la vanzari au avut-o contraceptivele, dar si medicamentele Cavinton, Mydocalm si Aflamil. Pe segmentul produselor pentru sanatatea femeilor, compania a inregistrat o reducere a vanzarilor de 10,3%, la 6,1 milioane euro. La nivel global, grupul ungar a inregistrat anul trecut vanzari totale de 1,14 miliarde euro, in scadere cu 3,4% comparativ cu 2013.

Sursa foto: Medicamente, Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri