Producatorii de vinuri:Cresterea accizelor este o dovada de inconsecventa
Producatorii de vinuri spumoase si spumante sunt nemultumiti de majorarea accizelor pentru acest tip de bauturi, de la 1 aprilie, desi fostul Executiv se angajase sa elimine taxa, la inceputul acestui an. "Este o dovada de inconsecventa in aplicarea politicii fiscale. Vor sa acopere anumite gauri la buget cu bani de la firme", a declarat agentiei Mediafax directorul general al Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV), Ovidiu Gheorghe. Executivul a aprobat, saptamana trecuta, unele modificari la Codul Fiscal, printre care se numara si majorarea accizelor la vinuri spumoase si spumante de la 30 euro pe hectolitru la 34,05 euro pe hectolitru, de la 1 aprilie. Vinurile linistite au ramas neaccizate. Gheorghe a precizat ca reprezentantii patronatului au solicitat in luna ianuarie Ministerului Finantelor Publice eliminarea accizei, asa cum institutia promisese in urma cu doi ani.

"Pentru 2005 ne asteptam la acciza zero, asa cum se intampla in toate tarile producatoare", a afirmat Gheorghe. La randul sau, presedintele PNVV, Valeriu Cotea, a spus ca, desi majorarea nu este semnificativa, producatorii sunt nemultumiti de nerespectarea angajamentelor oficiale. In plus, este afectata activitatea companiilor, care si-au stabilit deja bugetele de venituri si cheltuieli pentru acest an. Productia interna de vinuri spumante si spumoase s-a ridicat, anul trecut, la circa 3,6 milioane de sticle, ceea ce reprezinta un nivel apropiat de cel inregistrat in 2003. Principalii competitori pe piata interna sunt firmele Karom Drinks, Astese Production Bucuresti (producatorul marcii Angelli), Veritas Panciu si Jidvei.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri