Deputati ai PSD propun, printr-un proiect de lege, ca hipermarketurile sa fie obligate sa acorde spatii de expunere si vanzare producatorilor de produse alimentare atestate traditional, in caz contrar, sa fie sanctionate cu amenzi intre 2.500 lei si 5.000 lei.

Deputatii PSD Liviu Harbuz, Ion Melinte, Zisu Stanciu, Ioan Teodorescu, Ioan Dirzu, Marian Ghiveciu si Florica Calota (PC-PLR) au initat o propunere legislativa de modificare a legii privind comercializarea produselor alimentare. Potrivit initiativei legislative, hipermagazinele sunt structuri de vanzare cu amanuntul, cu suprafata de peste 2.500 metri patrati, utilizate pentru comert marfuri alimentare sau nealimentare, scrie Mediafax.

Hipermagazinele sunt obligate sa acorde spatii de expunere si vanzare producatorilor de produse alimentare atestate traditional, nerespectarea acestor dispozitii fiind sanctionata cu amenda de la 2.500 lei la 5.000 lei. Initiatorii considera ca produsele traditionale romanesti sunt realizate exclusiv din materii prime locale, avand la baza o reteta si un proces de prelucrare traditionale, iar Romania prefera aceste produse, dar singura problema este faptul ca nu au fost suficient de bine promovate.

Targurile de produse romanesti, organizate din cand in cand, ofera producatorilor putine sanse de "a iesi in lume", iar micii producatori nu isi pot permite introducerea produselor in magazinele mari, au aratat initiatorii in expunerea de motive. Ei si-au motivat proiectul prin faptul ca se va reglementa acordarea de spatii in hipermarketuri pentru promovarea si comercializarea acestor produse romanesti atestate. Proiectul a fost depus in 27 aprilie si a intrat in procesul legislativ, fiind discutat mai intai la Senat.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri