Afacerile cu usturoi miros a faliment in Botosani

Usturoiul din localitatea botosaneana Copalau era la mare cautare pana mai anul trecut, fiind renumit pentru ca are catelul mic, este iute si are recunoscute proprietati curative. in vara acesta insa producatorii locali au ajuns in pragul falimentului. Firmele de achizitie, ce altadata erau interesate sa cumpere produsul in cantitati mari de la poarta, nu s-au mai aratat prin comuna.

Viceprimarul comunei Copalau, Sorin Niculaesa, a declarat ca renumitul usturoi de Copalau nu mai are cautare din pricina invaziei celui din Turcia, Republica Moldova si Ungaria. Cu toate ca are catelul mic si este iute, usturoiul de Copalau are proprietati curative dovedite in reducerea nivelului de colesterol si de aceea localnicii nu sunt predispusi la boli de inima.

"Inainte, fiecare satean cultiva usturoi pe suprafete mari de 20, 30 de ari sau chiar jumatate de hectar. in ultima vreme nu mai cultiva, fiindca nu mai este rentabil", a precizat citat de NewsIn viceprimarul Sorin Niculaesa. Localnicii sunt disperati, deoarece au ramas cu usturoiul in batatura si nu au cui sa-l vinda.

Fevronia Balauca, o femeie de 70 de ani, are aproape o tona de usturoi cu care nu are ce face. "De trei zile stau cu usturoiul la poarta si nu a oprit nimeni macar sa ma intrebe cat costa. M-am nenorocit. Ce sa fac cu atata usturoi? Acuma era perioada cea mai buna sa-l dau. La iarna pot sa-l arunc, ca nici atata nu are cautare", a spus femeia.

Usturoiul de Copalau a devenit celebru dupa ce actorul Mihai Malaimare a organizat aici trei ani la rand "Festivalul usturoiului". Malaimare, originar din Copalau, a renuntat la festival dupa ce a constatat ca era singurul care se interesa de organizarea acestuia, fara a primi un sprijin adecvat din autoritatilor locale.

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Companii »



Setari Cookie-uri