Cei mai importanti jucatori de pe piata retailului condusi de oameni de afaceri precum Octavian Radu, Dan Ostahie, Lorand Szarvadi sau Dan Viorel Sucu si-au propus sa deschida anul acesta primele magazine in tarile vecine.
Grupul Flamingo International, companie care comercializeaza produse electronice, electrocasnice si IT, a anuntat in cursul zilei de ieri ca in 2007 va extinde reteaua de magazine Flanco World in Bulgaria.

Grupul Flamingo International a inchis de curand cele doua magazine pilot Flamingo Computers din Bulgaria si intentioneaza sa renunte si la compania de distributie pe care o are la sud de Dunare, pentru a-si concentra atentia pe dezvoltarea retelei Flanco World.

"Dintre cele doua companii pe care Flamingo International le detine la Sofia si Belgrad, vom renunta la cea de distributie pentru a ne concentra atentia pe dezvoltarea retelelor de retail, "a declarat pentru NewsIn vice-presedintele Flamingo International, Dragos Simion. Reprezentantii companiei nu au oferit detalii in plus referitor la tintele extinderii.

Flanco World este un concept dezvoltat de Market Value, companie franceza de branding specializata in identitate vizuala si in concepte de magazine. Conceptul Flanco World presupune magazine cu suprafete cuprinse intre 1.800 si 3.000 metri patrati amplasate in orase mari si medii, in centre de retail usor de accesat, alaturi de alte puncte de interes.

Domo: Bulgaria seamana cu Romania din 2003

Concurentii directi ai Flamingo, Domo si Altex, s-au aratat de asemenea interesati de extindere la sud de Dunare. Domo isi continua planul de expansiune in tara vecina si va deschide in septembrie cel de-al saselea magazin din Bulgaria, urmand sa deschida cel putin inca trei pana la sfarsitul anului, ca parte a planului sau de dezvoltare regionala.

Investitia medie pe magazin este de aproximativ 160.000 euro, iar suprafata de vanzare de 500 metri patrati pe centru comercial.

"Prima etapa este de a ne impune in mintea consumatorilor (n.red.: bulgari) ca solutie la indemana si de incredere. Spre deosebire de Romania, in Bulgaria, piata de profil are un alt grad de saturare. Din punct de vedere al creditelor de consum, piata este comparabila cu Romania anului 2003", a declarat recent directorul executiv Domo, Lorand Szarvadi.

Bancile din Romania au inceput sa ofere mai multe credite in conditii tot mai facile pentru clienti din 2003, ceea ce a generat un volum mare de achizitii pe electrocasnice, electronice si produse IT&C.

Dan Ostahie merge la vecini dupa aderare

Liderul pietei romanesti, Altex, are de asemenea planuri de expansiune regionala si va deschide primele magazine in Bulgaria in perioada 2007-2008. "Bulgaria se aseamana acum foarte mult cu Romania din punctul de vedere al pietei de retail. in plus, datorita integrarii simultane in UE, prezenta in Bulgaria confera o anumita lejeritate companiei. Din punct de vedere al trendului pietei, exista o intarziere de cam sase luni intre cele doua tari", a declarat presedintele grupului Altex, Dan Ostahie.

Flamingo International a preluat lantul de electrocasnice Flanco la mijlocul anului trecut. Reteaua Flanco a avut vanzari de 92 de milioane de euro in 2005, iar reteaua Flamingo vanzari de 84 milioane de euro.

Domo a fost in 2005, dupa cifra de afaceri, al doilea retailer specializat in electronice, electrocasnice si produse IT&C cu o retea nationala formata din 105 magazine, ce insumeaza 40.000 de metri patrati si peste 1.050 angajati. in 2005 compania a raportat o cifra de afaceri de 114,5 milioane euro si un profit de 1,9 milioane euro. Altex a fost lider pe piata de profil in 2005 cu o cifra de afaceri de 274,3 milioane euro.

Octavian Radu mizeaza si pe Ungaria

De asemenea, grupul de firme RTC Holding, detinut de omul de afaceri Octavian Radu, intentioneaza sa-si extinda activitatile si pe piata din Bulgaria nu mai tarziu de 1 ianuarie 2007, a declarat presedintele grupului, Octavian Radu.

In opinia lui Octavian Radu aceasta mutare se va produce fie prin achizitionarea unei firme de pe piata locala, fie printr-o investitie de tip greenfield. Ungaria reprezinta o piata interesanta pentru companie, nefiind exclusa o intrare si pe aceasta zona. Am facut deja doua vizite in acest sens si am ajuns la concluzie ca Ungaria este o piata potrivita pentru noi, a declarat pentru Wall-Street Sorin Stancu, presedintele diviziei Office Express a grupului RTC.

Extinderea pe piata din Bulgaria face parte din planul solid al grupului RTC de a intra pe pietele regionale. Acest plan se va concretiza indeosebi dupa momentul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana.

Grupul de firme RTC a realizat pe primele cinci luni ale anului o cifra de afaceri de 112 milioane de euro, in crestere cu aproape 50% fata de anul precedent. Office Express, lider al pietei de birotica si papetarie, estimeaza pentru anul 2006 o cifra de afaceri de 45 milioane euro.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri