Omul de afaceri Ion Tiriac a renuntat la pachetul majoritar in cadrul companiei care importa in Romania marcile Daimler-Chrysler
Gigantul DaimlerChrysler, al cincilea producator auto mondial dupa vanzari, a preluat controlul in cadrul AutoRom, importatorul marcilor Daimler-Chrysler, in urma negocierilor cu grupul Tiriac Auto care controla activitatea importatorului.

Grupul auto germano-american va gestiona incepand cu 1 ianuarie 2007 comercializarea propriilor marci in Romania, prin DaimlerChrysler-Automotive Romania, o companie joint-venture cu grupul Tiriac Auto. Conform intelegerii, DaimlerChrysler AG va detine 51% din compania mixta.

In urma acordului incheiat intre cele doua grupui DaimlerChrysler AG va prelua activitatile de import, marketing si vanzari pentru marcile Mercedes-Benz, Smart, Chrysler, Jeep, Dodge si Fuso, cei 130 de angajati ai AutoRom urmand sa primeasca oferte de preluare din partea companiei nou-formata.

"Acest joint-venture asigura celor doua parti o piatra de temelie in continuarea dezvoltarii pozitive a reprezentarii marcilor concernului DaimlerChrysler in Romania. Grupul Tiriac Auto, care a functionat cu succes ca distribuitor general DaimlerChrysler in Romania inca din 1991, este garantia dezvoltarii puternice, pe termen lung, a organizatiei la nivel de importator, precum si a continuitatii la nivelul retelei de distributie", se spune intr-un comunicat al celor doua companii dat publicitatii.

Reprezentantii Tiriac Auto au declarat pentru NewsIn ca activitatea celor 17 dealeri independenti care comercializeaza in prezent modelele acestor marci nu va fi afectata de venirea DaimlerChrysler, care se va ocupa de partea de import, insa nu va prelua si distributia in teritoriu. Oficialii celor doua companii nu au oferit detalii despre partile financiare ale intelegerii.

Vanzari cu 60% mai mari in primele sapte luni

Holdingul Tiriac Auto coordoneaza activitatea a sase importatori de autovehicule - AutoRom, Romcar, Mazrom Motors, M Car Trading, Premium Auto si Hyundai Auto Romania, care comercializeaza peste 100 de modele ale marcilor Mercedes, Smart, Chrysler, Jeep, Mitsubishi, Ford, Mazda, Jaguar, Land Rover, Hyundai si Dodge .

Grupul omului de afaceri Ion Tiriac ocupa locul secund in ierarhia importatorilor auto, dupa ce a depasit in primul semestru la cifre de vanzari compania Renault-Nissan Romania, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile din Romania (APIA). Tiriac Auto a comercializat 14.521 de unitati in primele sapte luni, cu 60% peste cifrele din perioada similara a anului trecut, cand avea 14% din piata vehiculelor de import.

Grupul Tiriac pune rezultatele pozitive pe seama potentialului de crestere al marcilor Ford si Hyundai, ale caror vanzari au totalizat doua treimi din bilantul grupului. Vanzarile Ford au crescut cu aproape 80 de procente, in timp ce brandul Hyundai si-a dublat numarul de clienti. Vanzarile marcilor DaimlerChrysler, comercializate de AutoRom, au totalizat mai putin de 10% din totalul vanzarilor grupului Tiriac Auto.

Liderul pietei de import la sapte luni este grupul Porsche Romania, importatorul marcilor Volkswagen, Audi, Skoda, Seat si Porsche, companie care a vandut 23.094 de unitati in perioada mentionata si detine 27% din piata.

Pe treapta a treia a podiumului importatorilor de automobile se afla principalul perdant Renault-Nissan Romania, care la sfarsitul anului trecut se afla pe locul secund, cu 23% din piata masinilor straine, iar acum are 17 procente. Importatorul celor doua marci a livrat 14.138 de vehicule in perioada ianuarie-iulie (12.624 Renault si 1.514 Nissan).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri