Bucegiul sufla in ceafa Sibiului
Piata de pateu in conserva, principala categorie a pietei de conserve din carne de la noi, este foarte competitiva si bogata in oferte, cu peste 60 de marci si peste 750 de articole distincte. Cu toate ca pate Sibiu isi pastreaza pozitia dominanta, cu o cota de peste 30% in preferintele consumatorilor din mediul urban, potrivit Mercury Research, pateul Bucegi, marca lansata acum doi ani, a ajuns sa ocupe pozitia secunda. Pentru 2006 anticipam o crestere volumica a pietei de conserve din carne de aproximativ 20-25%, de la 23.000 tone in 2005, spune Sorin Bozdog, director comercial Scandia Romana. Cel mai important factor de evolutie a pietei pe acest segment a fost cresterea calitatii produselor din categorie. La aceasta s-au adaugat si investitiile tot mai ridicate in comunicare. Potrivit Scandia Romana, care citeaza studiul MEMRB pentru perioada aprilie-mai 2006, compania este lider national pe piata de conserve din carne, detinind o cota de 64% in volum din piata de pateu de ficat.
Legumele scad, ciorba da in clocot
Tendinta este aceea de scadere a conservelor de legume ca importanta in volum, cu aproximativ 2,4 puncte procentuale, de la 8,7% in perioada iulie 2003 iunie 2004 la 6,3% in intervalul iulie 2005 iulie 2006.
Se remarca, de asemenea, o tendinta de crestere in importanta a conservelor de supe/ciorbe, atit volumic, cit si valoric. Astfel, daca in perioada iulie 2003 iunie 2004 importanta in volum inregistra 1,7%, in intervalul iulie 2005 iulie 2006, aceasta a crescut pina la 4%. Totodata, conservele de supe/ciorbe au crescut si ca importanta in valoare, de la 1,8% la 4,4%, in ultimii trei ani. Interesant este faptul ca acelea din carne vegetala nu detin nici un punct procentual din total piata in perioada iulie 2005 iulie 2006.
Citeste si:
Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=7022&art=17682&cHash=a36e9bc1e4
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: