Introducerea, incepand cu luna aprilie 2005, a noului nivel de accizare va avea ca efect o crestere a preturilor la bauturile alcoolice cu aproximativ 30-35%, ne-a declarat ing. Mircia Todea, director general al societatii Prodvinalco SA.

Desi scopul declarat al acestei cresteri devansate a accizelor este marirea incasarilor la bugetul de stat, acest scop nu va putea fi atins, spune acesta, in lipsa unui sistem de supraveghere si control fiscal foarte bine pus la punct. "O mare parte din consumatori vor continua sa se orienteze dupa pret si vor alege bauturile mai ieftine, adica cele provenite de pe piata neagra. Astfel, economia subterana va castiga teren, in timp ce piata legala a bauturilor alcoolice spirtoase va suferi o scadere importanta. Prin aceasta, pierde bugetul statului prin cresterea evaziunii fiscale, pierd producatorii onesti, dar mai ales pierd consumatorii, a caror sanatate e pusa in pericol", sustine Mircia Todea.

Pe de alta parte, marirea accizelor va avantaja importurile, din cauza apropierii intre preturile bauturilor din import si a celor autohtone.
Pe segmentul premium, acolo unde se pozitioneaza importurile, fiecare operator va decide daca scumpeste sau isi mentine pretul, reducandu-si profitul. Insa impactul cel mai puternic va fi resimtit de bauturile autohtone pozitionate pe segmentul mediu si inferior, unde cresterea de acciza se va regasi in totalitate in pret (profitul pe sticla fiind foarte mic). De aici rezulta ca firmele producatoare autohtone sunt cele mai dezavantajate; aceasta in conditiile in care importatorii platesc doar acciza si taxele vamale ca si contributii importante la bugetul statului, iar producatorii locali au sute de angajati si platesc o serie de alte taxe si impozite pe langa acciza.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri