Vanzarile sunt motorul oricarei companii, iar controlul asupra acestei activitati este mai mult decat necesar. Controlul se bazeaza insa pe informatii, atat de natura operationala( activitatea concreta a agentilor) cat si analitica (imaginea de ansamblu). In lipsa datelor, managerii nu pot interveni in timp util pentru indreptarea unor situatii sau adoptarea unor masuri care sa creasca vanzarile sau sa deschida oportunitati noi. Multe companii se bazeaza pe informatiile colectate pe hartie sau prezentate in cadrul sedintelor de vanzari, insa persoanele de decizie inteleg, de cele mai multe ori, prea tarziu situatia reala din teren.

Vanzarile sunt motorul oricarei companii, iar controlul asupra acestei activitati este mai mult decat necesar. Controlul se bazeaza insa pe informatii, atat de natura operationala( activitatea concreta a agentilor) cat si analitica (imaginea de ansamblu). In lipsa datelor, managerii nu pot interveni in timp util pentru indreptarea unor situatii sau adoptarea unor masuri care sa creasca vanzarile sau sa deschida oportunitati noi. Multe companii se bazeaza pe informatiile colectate pe hartie sau prezentate in cadrul sedintelor de vanzari, insa persoanele de decizie inteleg, de cele mai multe ori, prea tarziu situatia reala din teren.

Controlul poate fi obtinut prin utilizarea unei solutii pentru managementul relatiilor cu clientii (Customer Relationship Management – CRM)

care va colecta si centraliza toate informatiile legate de clienti si vanzari. Prin introducerea in sistem a unor detalii despre clienti si corelarea acestora cu sarcinile zilnice ale echipei vor putea fi obtinute rapoarte asupra oricaror aspecte ale activitatii companiei: istoricul tranzactiilor cu fiecare client in parte, pornind de la comenzi si discount pana la volume si termene de plata, gradul de incarcare al fiecarui angajat in parte, sarcinile alocate si modul de finalizare, etapele fiecarei vanzari, probabilitatea inchiderii sau nu a unor oportunitati si chiar cauzele castigarii sau pierderii unor contracte. Utilizarea solutiei alimenteaza cu date managementul si permite luarea unor decizii in cunostinta de cauza.

In 2014, VelPitar a implementat solutia Microsoft Dynamics CRM pentru gestiunea unei echipe cu 80 de agenti, iar controlul asupra activitatii a crescut prin accesul managementului la rapoarte complexe si posibilitatea interventiei timpurii asupra proceselor de vanzare. Cu Microsoft CRM VelPital face o corelare mai exacta intre activitatea agentilor si rezultatele concrete de vanzari si masoara permanent costurile operationale, prin raportarea volumului tranzactiilor la numarul angajatilor. Cititi studiul de caz despre benefiicile pe care VelPitar le obtine folosind solutia Microsoft Dynamics CRM.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri