Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) a livrat prima garnitura de metrou din seria de opt noi trenuri pentru Bucuresti, noul echipament rulant fiind receptionat de Metrorex inainte de termen, la data de 20 decembrie.

„Am accelerat calendarul de livrare a celor opt trenuri pentru ca Bucurestiul constituie o prioritate pentru noi, linia de productie din Beasain fiind mobilizata pentru acest proiect. Vom continua sa pastram un ritm accelerat de productie. Bucurestiul are nevoie de aceste noi trenuri, iar noi am luat toate masurile pentru ca ele sa fie livrate la timp”, a precizat Iñaki Barrenechea, CAF Area Manager, responsabil pentru Romania.

Primul tren CAF din seria comandata de Metrorex este in Bucuresti la putin peste un an de la semnarea contractului, care stipuleaza un termen de 15 luni pentru procesul de proiectare, productie, verificare si receptie finala.

De indata ce toate probele din fabrica vor fi incheiate cu succes, operatorul bucurestean va efectua o serie de teste dinamice si verificari tehnice alaturi de reprezentantii companiei CAF inainte de punerea efectiva in functiune a primei garnituri. Toate cele opt trenuri au fost deja inspectate la fabrica principala a companiei CAF din Spania, sub supravegherea oficialilor Metrorex.

CAF este una dintre cele mai mari companii spaniole, specializata in productia de vehicule si echipament feroviar.. In 2014, CAF a avut o cifra de afaceri de 1,5 miliarde de euro si un portofoliu de comenzi in executie de aproximativ 5,3 miliarde de euro. Compania, cu sediul central in orasul Beasain, Guipúzcoa (Tara Bascilor, Spania), este listata la Bursa din Madrid.

CAF detine un portofoliu extins de material rulant, fiind specializata in productia de trenuri de mare viteza (Oaris), trenuri regionale, trenuri suburbane, metrouri, tramvaie (Urbos), metrouri usoare, tramvaie-tren si locomotive.

La jumatatea lunii decembrie, pe fondul lucrarilor la nodul de circulatie la metroului bucurestean din zona Eroilor, asfaltul s-a surpat, ceea ce va cauza noi intarzieri pentru lucrarile de constructii ale Magistralei 5 de metroul – Raul Doamnei – Pantelimon.

Magistrala 5 va fi realizata in doua etape: tronsonul Drumul Taberei - Universitate in prima etapa de executie si Universitate - Pantelimon, in etapa a doua. Tronsonul 1 Drumul Taberei - Eroilor al Magistralei 5 Drumul Taberei-Pantelimon, in lungime totala de 6,8 km, va avea un depou si zece statii de metrou: Raul Doamnei, Valea Argesului, Valea Ialomitei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militara, Eroilor.

Pana in prezent, valoarea totala a contractelor atribuite pentru constructia Magistralei 5 de metrou se ridica la circa 2,6 miliarde de lei cu TVA inclus, echivalentul a circa 585 milioane euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri