Planuri mari sau doar apa de ploaie? Asta este intrebarea dupa ce am analizat cu atentie planurile Ministerului Transporturilor pe infrastructura feroviara si in ceea ce priveste transportul subteran cu metroul din Bucuresti, asta in conditiile in care suntem cu mult in urma unor tari dezvoltate cand vine vorba de alternativa de transport in tara, dar si in Capitala.

Parte a strategiei de dezvoltare a infrastructurii de transport pe cale ferata vizeaza cresterea calitatii serviciilor pentru Transportul Feroviar de Calatori, insa cum ar urma sa se rezolve acest lucru?

Ministerul Transporturilor vrea ca in acest an sa elaboreze Planurile de Reorganizare Institutionala in vederea imbunatatirii capacitatii de Implementare a proiectelor de Infrastructura Rutiera - autostrazi si drumuri expres (CNADNR), de Infrastructura Feroviara (CFR Infrastructura), de Infrastructura de Metrou (METROREX) si de Infrastructura Navala (APMC - Port Constanta).

Transporturile vor trenuri cu viteze crescute pe Bucuresti – Brasov si Bucuresti – Constanta. Asta nu s-a intamplat deja?
In acest fel, in ceea ce priveste transportul feroviar, Ministerul Transportului isi doreste elaborarea DTE pentru proiectul CF Cluj-Napoca – Episcopia Bihor, cu o lungime de 158 km, cu o valoare totala multianuala de 196 milioane de euro, precum si implementarea de servicii feroviare pentru transportul feroviar de calatori cu trenuri care au viteze sporite pe rutele modernizate Bucuresti – Brasov si Bucuresti – Constanta (Mangalia).

In plus, deloc surprinzator, Ministerul isi doreste organizarea procedurii de achizitie publica de material rulant, insa fara o precizare concreta de cat ar avea nevoie. Din aceasta categorie face parte elaborarea schemei de ajutor de stat pentru achizitie material rulant + alte lucrari, precum si trimiterea schemei de ajutor de stat la CE.

Romania este printre tarile codase ale Uniunii Europene cand vine vorba de transportul feroviar, trenurile din tara noastra circuland cu o viteza medie de sub 50 km pe ora, mult sub nivelul tarilor din regiune, asta ca sa nu mai punem la calcul si situatia tarilor dezvoltate din Vest.

Intr-o analiza comparativa, recent publicata de Wall-Street.ro, Romania plateste de aproape doua ori mai mult pe un singur kilometru de nou material rulant fata de China, o tara care planuieste ca in cinci ani sa realizeze nu mai putin de 30.000 de noi kilometri de drumuri feroviare.

Cum vor circula bucurestenii cu metroul in 2016: gata M4, dar nimic nou despre M5. Care este stadiul lucrarilor?

Cresterea capacitatii de transport cu metroul este una din prioritatile Ministerului Transporturilor si in acest an, un proiect care va necesita investitii de 170 de milioane de lei, precum si organizarea unei proceduri de achizitie a materialului rulant, un proiect desfasurat in primele noua luni ale acestui an si care va necesita investitii de 13,5 milioane de lei. In plus, 8 milioane de lei vor fi necesari pentru inlocuirea caii de rulare si instalatii pe interstatii.

Una dintre principale vointe ale Ministerului de Transporturi in 2016 vizeaza finalizarea magistralei de metrou M4 (Gara de Nord – Straulesti), un proiect care mai necesita finalizarea si punerea in functiune a garniturilor de metrou pe inca doua statii, intre Parc Bazilescu – Laminorului - Lac Straulesti, lucru care ar trebui sa se realizeze pana in luna octombrie a acestui an.

Strategia pentru una dintre cele mai sensibile subiecte cand vine vorba de transportul subteran este cea legata de Magistrala M5 de metrou, un proiect care a dat mari batai de cap constructorului, dar si beneficiarului. In cazul M5, Ministerul Transporturilor isi doreste sa continue lucrarile la proiect, urmand sa aloce fonduri de peste 200 de milioane de lei, fara sa precizeze insa ce vor presupune lucrarile, care va fi stadiul acestora in urmatoarele 9 luni si nici cat din proiect se va finaliza.

Cresterea numarului de zile de navigatie pe Dunare

Canalul navigabil Dunare, un alt important proiect care vizeaza transportul de marfuri ca alternativa lipsei de sosele din Romania ramane in continuare o umbra. Proiectul Fast Danube va primi in acest an 5,4 milioane de lei dintr-un total de peste 5 milioane de euro doar pentru studiul de fezabilitate al acestuia, proiect care ar urma sa imbunatateasca conditiile de navigatie pe Dunare. Mai mult, autoritatile isi propun ca in acest an sa demareze si proiectul FAIRway, ce va presupune achizitia de utilaje, echipamente si servicii – un proiect cu o valoare multianuala de 8,5 milioane de euro pentru care in acest an se vor aloca putin peste 1 milion de euro, dar si imbunatatirea adancimilor de navigatie a punctelor critice ale Dunarii, un proiect de peste 13 milioane de lei.

Lista completa a planurilor Ministerului Transportului poate fi consultata aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri