Producatorul de aluminiu Alro Slatina a raportat pentru anul trecut afaceri de 2,3 miliarde de lei, mai mari cu 15% fata de 2 miliarde de lei din 2014. Compania a inregistrat anul trecut un profit net de 9,6 milioane de lei, fata de o pierdere de 109 milioane de lei in 2014.

Rezultatele financiare ale companiei au fost impulsionate de majorarea productiei de aluminiu primar cu 3%, la 271.000 de tone, precum si de cresterea vanzarilor pentru produsele cu valoare adaugata mare. in acesta categorie intra aluminiul primar si aluminiul procesat, produse utilizate in sectoarele aerospatial, auto (radiatoare) si pot avea si diverse aplicatii militare. Compania a inceput sa scoata pe piata produse cu valoare adaugata mare in urma cu zece ani, a afirmat Marian Nastase, presedintele Consiliului de Administratie al Alro.

Pretul energiei, in continuare o problema

Dirctorul general al Alro, Gheorghe Dobra, a declarat luni ca Alro inregistraza in continuare costuri mari cu energia electrica, comparativ cu competitori din regiune.

"Sunt in apropiere de noi producatori de aluminiu care functioneaza cu energie pe care o cumpara din Romania si care e mai ieftina cu 20-25% fata de pretul pe care il platim noi", a spus Dobra intr-o conferinta de presa.

El a adaugat ca Alro "lucreaza" in continuare la reducerea consumurilor de gaze naturale, electricitate si apa in incercara reducerii la maximum a costurilor cu aceste utilitati. Alro consuma anual peste 3TWh de electricitate pe an si functioneaza la 80% din capacitate.

Pe langa reducerea consumului general de energie, Alro a reusit sa supravietuiasca pe piata datorita faptului ca este o companie integrata, avand o mina de bauxita in Siera Leone.

Potrivit lui Dobra, pretul aluminiului pe piata intrnationala a scazut anul trecut, ajungand la un minim de 1.440 dolari pe tona, fata de un nivel minim de 1.624 dolari pe tona in 2014. In acest an pretul aluminiului nu a trecut deocamdata de pragul de 1.550 dolari pe tona.

Potivit lui Nastase, Alro plateste in prezent 5 milioane de euro pe an pentru certificatele verzi, o scadere semnificativa fata de anii trecuti generata de decizia autoritatilor de anul trcut de a excepta o serie de companii mari consumatoar de electricitate de plata unei parti din certificatele verzi.

"Noi ne revenim din socul extrem de mare din ultimii trei ani. La nivelul maximal al pretului certificatelor verzi, plateam 60 milioane de euro anual. La nivelul minim, costurile erau de 30 milioane de euro. Acum, platim 5 milioane de euro", a precizat Nastase.

Dobra a spus ca daca Alro nu ar fi trebui sa platasca pentru sprijinirea energiei verzi, ar fi putut sa investeasca in capacitatea de productie, care acum ar fi fost mai mare cu 30%.

Alro investeste anual sub o jumatate de milion de dolari in instruirea angajatilor.

Alro ar vrea sa vanda mai mult in tara

Compania vrea sa vanda mai mult pe piata interna, dar nu exista suficienta cerere, spun cei doi reprezentanti ai Alro.

In opinia lui Nastase, bancile ar trebuie sa sprijine intrerpinderile mai mici sa poata investi in unitati de productie. Dobra a adaugat ca ar trebui ca in Romania sa apara niste investitori privati care sa construiasca fabrici astfel incat Alro sa isi majoreze vanzarile pe piata interna.

"In Romania se prelucreaza mai mult aluminiu decat se produce, dar asta nu e vina Alro. De exemplu, industriile auto si electrotehnica ar putea consuma mai mult. Noi vindem aluminiu in Polonia, car e folosit la productia de televizoare", a mai spus Dobra.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri