Puterea de cumparare ridicata a romanilor, in special in orasele mari, va fi principala cauza a cresterii pietei, o crestere anuala de 15% in aceasta perioada, conform estimarilor companiei. Cel mai mare potential de crestere o au produsele care folosesc tehnologia informatiei si de comunicatii (IT&C), iar analiza Flamingo arata ca ponderea acestui segment in piata va creste pana la 40% in 2009, de la 25% cat este acum, informeaza NewsIn.

Ponderea electrocasnicelor va scadea de la 35% la 30%, iar a produselor electronice - de la 40% la 30%. Grupul Flamingo, care ocupa pozitia a doua pe piata de profil dupa achizitia lantului Flanco, finalizata in primavara acestui an, tinteste o crestere a vanzarilor de 13% anul viitor si cu 22% in anul 2008, acestea urmand sa atinga valoarea de 220 de milioane de euro peste doi ani, in comparatie cu 160 de milioane anul acesta. Principalul motor de crestere va fi noua retea de magazine Flanco World, concept dezvoltat de Market Value, companie franceza de branding specializata in identitate vizuala si in concepte de magazine.

Magazinele Flanco World vor avea suprafete cuprinse intre 1.800 si 3.000 metri patrati si vor fi amplasate in orase mari si medii, in centre de retail usor de accesat, alaturi de alte puncte de interes. Flamingo si-a asigurat deja amplasamente pentru zece magazine noi Flanco World in 2007.

Ponderea lantului Flanco World in vanzarile grupului este estimata sa se dubleze, de la 10% anul acesta la 20% in 2007. Flamingo nu a oferit previziuni de profit pentru perioada vizata, insa se asteapta la pierderi de 4,6 milioane de euro, rezultate ca urmare a procesului de restructurare.

Flamingo are o cota de piata de 18%, conform propriului raport, fiind depasit doar de liderul pietei Altex, care are 26% din piata, si se afla in fata lantului Domo, a carui cota de piata o estimeaza la 16%. Autorii raportului au precizat ca in absenta unor date de incredere despre piata de profil, aceste cifre sunt doar aproximari interene. In acelasi timp, grupul Flamingo estimeaza ca lanturile romanesti vor ramane in continuare dominante pe piata, probabilitatea ca un jucator de talie europeana sa obtina o cota de piata semnificativa fiind redusa.

Pentru anul acesta, estimarile sunt destul de optimiste. Dupa ce piata de electrocasnice a inregistrat o scadere puternica, specialistii sunt mai optimisti. Astfel ca oficialii Altex, liderul pietei de retail de profil, care a inregistrat in luna august o crestere a cifrei de afaceri de 15% fata de luna anterioara. "Rezultatele financiare inregistrate pe primul semestru din 2006 sunt similare cu cele inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut", a afirmat citat de NewsIn, Dan Ostahie, presedinte Altex. Grupul a inregistrat o cifra de afaceri de 100 milioane de euro in primul semestru, presedintele Altex estimand pentru a doua jumatate a anului o cifra de afaceri de peste 150 milioane euro.

O imbunatatire a rezultatelor spre finalul anului este asteptata si de al treilea jucator din piata, Domo, oficialii companiei afirmand ca cifra de afaceri pe anul 2006 va depinde foarte mult de evolutia pietei din a doua jumatate a anului. "Nu putem estima o cifra a vanzarilor pentru 2006 la acest moment. Depinde foarte mult de evolutia pietei in a doua jumatate a anului. “Ne asteptam ca rezultatele ultimelor luni ale anului sa fie pozitive si sa echilibreze inceputul de an, care a fost sub asteptari, " apreciaa recent pentru Wall-Street Lorand Szarvadi, CEO Domo. Cifra de afaceri a Domo in 2005 s-a ridicat la 114,5 milioane euro.