Piata locala de imbracaminte ramane extrem de fragmentata, in contextul in care circa 50% din vanzarile de haine au loc in piete, existand diferente majore intre zona rurala si cea urbana.

Astfel, in orasele mici si in sate vanzarile au loc in special in buticuri, piete si bazaruri, in timp ce la polul opus sa afla zona urbana, dominata clar de branduri internationale, scrie Mediafax.

Potrivit unui studiu Euromonitor, grupul Inditex (care are in Romania opt branduri in frunte cu Zara), suedezii de H&M si olandezii de la C&A domina piata de moda. Si in cazul retailului de pantofi si al celui de echipamente sportive, regulile sunt facute in special de branduri straine. Un singur nume local - Otter - isi face loc in top, pe piata de incaltaminte, intre o companie nemteasca (Deichman) si una poloneza (CCC).

„In Bucuresti, vanzarile de haine se realizeaza in principal la mall, si mai putin in centre comerciale, in timp ce in restul oraselor mari principala destinatie de cumparaturi sunt parcurile de retail. Vanzarile stradale sunt practic inexistente“, spun analistii de la Euromonitor.

Romanii au cheltuit anul trecut 16 mld. lei pe haine, pantofi si articole sportive, toate segmentele postand cresteri intr-un context economic favorabil in care consumatorii au cumparat mai mult, mai des si chiar mai scump

Citeste si:
Top 5 branduri auto cu peste 10.000 de masini noi vandute in Romania
Top 5 branduri auto cu peste...

Sursa foto: FiledIMAGE / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Cheltuim pe haine si pantofi mai mult decat pe sanatate si educatie