Din ce in ce mai multe companii din Romania renunta la angajatii permanenti pentru proiectele mici.

Multe companii romanesti si chiar ONG-uri se axeaza, din ce in ce mai mult, pe proiecte de mici dimensiuni sau pe proiecte sezoniere, care sunt foarte profitabile in anumite perioade ale anului. Acesta este si motivul pentru care fluctuatiile de personal din astfel de companii si organizatii erau destul de mari si constituiau o povara pentru persoanele responsabile cu resursele umane.

In plus, multi angajati incheiau proiectele de care erau responsabili si aveau ceea ce in limbaj comun se numeste „timpi morti” intre doua proiecte, cu foarte putine activitati sau in care migrau de la un departament la altul.

Solutia a venit din partea leasingului de personal.

Ce este leasingul de personal

Leasingul de personal reprezinta o modalitate de a face rost de angajatii potriviti, cu anumite abilitati specifice, si reprezinta o solutie ideala, in special pentru companiile mici. Conform brighthub.com, eficientizarea costurilor si eficienta operationala sunt esentiale intr-un mediu de business foarte competitiv, de aceea tot mai multe companii aleg sa inchirieze angajatii prin intermediul unei companii de leasing de personal, in loc sa-i angajeze permanent.

Spre exemplu, o astfel de companie de leasing de personal se ocupa, practic, de patru aspecte foarte importante:

1. Recruteaza si selecteaza personalul, in functie de solicitarea specifica a clientului (perioada si volumul proiectului, pozitiile pe care le vor ocupa angajatii, numarul de persoane necesar, conditiile de angajare si conditiile contractuale);
2. Intocmirea formalitatilor legale pentru fiecare persoana angajata;
3. Plata salariilor pentru persoanele puse la dispozitia clientului si consultanta legislativa pe toata perioada derularii contractului de munca;
4. Intocmirea unor rapoarte cu privire la data incheierii contractului de leasing, la estimarea si structura costurilor si punerea acestora la dispozitia beneficiarului.

De ce tot mai multe companii aleg leasingul de personal

Leasingul de personal vine la pachet cu o serie de avantaje pentru companiile care, din diferite motive, nu doresc sa detina angajati permanenti:

1. Limiteaza raspunderile unei companii pentru anumite sarcini specifice

Unele sarcini de rutina din cadrul unei companii vin la pachet cu un mare grad de raspundere si sunt mari consumatoare de timp si de resurse. Printre astfel de sarcini se afla recompensarea angajatilor, managementul de resurse umane, administrarea beneficiilor, salarizarea si plata taxelor aferente. Prin apelarea la leasingul de personal, toate aceste indatoriri sunt transferate catre compania furnizoare a unui astfel de serviciu, noteaza brandongaille.com.


2. Furnizeaza foarte rapid companiei sau organizatiei forta de munca necesara pentru proiecte specifice


Construirea unui departament de HR de la zero, in special pentru companiile care lucreaza pe proiecte poate fi foarte dificila la inceput, iar bugetul ar putea fi insuficient. Cu ajutorul leasingului de personal, o companie aflata la inceput de drum poate obtine foarte rapid forta de munca necesara pentru derularea efectiva a proiectelor.

3. Costurile devin predictibile

Companiile care apeleaza la leasingul de personal stiu, de la inceput, care sunt costurile unei astfel de solutii si nu se mai confrunta cu cheltuieli neprevazute, cauzate, printre altele, de fluctuatiile de personal permanent.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri