SpaceX

SpaceX

Elon Musk, un antreprenor miliardar, care a contribuit la dezvoltarea altor companii revolutionare, precum Tesla Motors si PayPal, a infiintat SpaceX in 2002 cu obiectivul de a reduce considerabil costurile de lansare ale misiunilor spatiale, pentru ca misiunile umane spre Marte sa devina posibile si la costuri permisibile. SpaceX intentioneaza sa isi testeze pentru prima data racheta care va fi folosita in timpul misiunii spre Marte - o versiune modernizata a lansatorului greu Falcon 9, folosit in misiunile actuale - in a doua jumatate a acestui an

SpaceX a intrat recent in istoria misiunilor spatiale, reusind coborari lente, controlate, la punct fix - atat pe o platforma marina, cat si pe uscat - a unui etaj al lansatorului Falcon 9. Reusita companiei SpaceX reprezinta un element cheie in reducerea costurilor de lansare, prin dezvoltarea unor lansatoare reutilizabile. In prezent, SpaceX asigura misiuni de tip cargo cu ajutorul capsulei sale Dragon la bordul Statiei Spatiale Internationale (ISS), in virtutea unui contract incheiat cu NASA, in valoare de 2 miliarde de dolari.

SpaceX isi va moderniza, de asemenea, capsulele Dragon pentru ca acestea sa poata sa transporte astronauti. Un prim test al noii capsule Dragon, cu echipaj uman la bord, spre ISS, va avea loc in 2017, in virtutea unui contract separat cu NASA, in valoare de 2,6 miliarde de dolari.

L Galbraith / Shutterstock.com

Kickstarter

Kickstarter

Probabil ai auzit de Kickstarter si, ca urmare, esti familiarizat cu termenul de "crowdfunding". Daca nu, o scurta descriere ar suna cam asa: crowdfunding reprezinta o metoda de finantare prin care publicul larg doneaza bani pentru a stimula o idee de afaceri, un produs, eveniment sau o cauza, iar Kickstarter este cel mai popular site pentru a realiza acest lucru online.

Conceptul de crowdfunding a devenit un fenomen urias si a schimbat modul in care intregul mediu de afaceri reactioneaza. Astfel, fata de acum 7-8 ani, modul de a face antreprenoriat s-a schimbat radical. Acum oricine are o idee buna, eventual o suma modica de bani si talent poate atrage sute de mii sau milioane. Este de ajuns sa iti expui ideea pe platforme precum Kickstarter si, daca publicul te valideaza, esti un castigator. Practic, tehnologia si platformele de crowdsharing iti permit sa atingi oameni de pe toate continentele.

Oculus

Oculus

A treia realitate vine peste noi - nimeni nu stie inca daca va fi un tsunami sau doar un val numai bun pentru surfing, insa un lucru este sigur - cele mai mari companii de tehnologie si Internet din lume arunca ce au mai bun in joc, in incercarea de a castiga rapid jocul, inca inainte de a incepe bine. Dintre acestea, Oculus Rift a atras probabil cea mai multa atentie dintre toate sistemele de realitate virtuala. Lansat initial ca un proiect Kickstarter, achizitionat ulterior de gigantul Facebook, Oculus Rift este unul dintre cele mai incitante proiecte din spatiul realitatii virtuale.

Am fi surprinsi ca VR-ul (virtual reality – n.r.) sa devina popular pentru mase peste noapte. Spre deosebire de alte tehnologii, precum televizoarele 3D sau chiar wearables, ceasuri inteligente sau bratari, tehnologia VR are aplicabilitati multiple in diverse domenii - cinematografie, hotelarie, restaurante, supermarket-uri, industria pornografica, industria auto, armata, advertising si asa mai departe. Practic, limitele sunt impuse doar de mintea umana si, fara indoiala, din ce in ce mai multe aplicatii si dezvoltatori vor aparea, pe masura ce tehnologia se va dezvolta.

Tesla

Tesla

Tesla Motors a fost infiintata in 2003 de un grup de ingineri intreprinzatori din Silicon Valley, hotarati sa demonstreze ca vehiculele electrice pot fi extraordinare. Tesla produce cele mai performante si luxoase automobile cu propulsie exclusiv electrica si opereaza o retea de statii de incarcare raspandite in America de Nord. Masinile Tesla au renuntat cu totul la combustibil, mergand doar pe electricitate si deplasandu-se la fel de repede sau chiar mai repede decat o masina conventionala. Compania a vandut 22.477 de masini in 2013.

Odata cu lansarea masinilor Tesla multi constructori auto, incluzand BMW, Ford sau Chevrolet au inceput sa isi construiasca propriile masini electrice. Dar, dezvoltarea automobilelor electrice remodeleaza nu doar industria auto, ci si pietele metalelor, Tesla si alti producatori ai acestor vehicule alimentand cererea pentru litiu, un material foarte usor supranumit "petrolul alb", care intra in componenta bateriilor litiu-ion. Tesla continua insa sa inoveze.

Hadrian / Shutterstock.com

Facebook

Facebook

Desi alte platforme de social media mai noi, cum ar fi Instagram sau Twitter, sunt in voga, Facebook castiga in continuare cursa conectivitatii cu peste 1,5 miliarde de utilizatori activi care se imbulzesc pe reteaua sociala mentionata in fiecare luna. Cu toate acestea, schimbarea produsa de social media nu este atat de concreta si mai putin tangibila decat in alte industrii.

Facebook insa si-a lasat, cu siguranta, amprenta asupra culturii si a lumii in general. Fie ca este vorba de statutul Facebook drept un instrument cunoscut de recrutare si de comunicare a Statului Islamic sau drept un mod de a raspandi mesaje virale, Facebook a influentat si va continua sa afecteze, literalmente, vietile a milioane de persoane.

JaysonPhotography / Shutterstock.com

MasterCard

MasterCard

S-ar putea sa fie greu sa te gandesti la o companie de carduri de credit ca la o persoana buna, dar amintiti-va ca aceasta lista vorbeste despre schimbarea societatii globale, nu neaparat a-l face un loc mai bun. MasterCard, cu toate acestea, a reusit de multe ori sa le faca pe ambele si va continua, probabil, sa faca acest lucru si in viitor.

De exemplu, MasterCard a desfasurat un parteneriat cu guvernul sud-african in ultimii ani, iar dupa implementarea unui program care distribuie mai bine beneficiile sociale pe cardurile de debit la peste 10 de milioane de oameni din tara, numarul infractiunilor de tip frauda a scazut semnificativ, iar Africa de Sud a economisit peste 250 milioane de dolari intr-o perioada de doar doi ani. Ce ar mai putea face MasterCard in urmatorii 5 ani?

TungCheung / Shutterstock.com

Google

Google

Nu ar fi corect daca nu am include si Google in aceasta lista a companiilor care vor schimba lumea in urmatorii cinci ani. Poate ca au facut deja atat de multe, incat nu ar mai trebui sa conteze, dar Google nu a incetat sa inoveze. Drept exemplu putem da proiectul masinii autonoma, pe care il gasim si la Tesla, intr-o alta versiune. Google nu inseamna doar un motor de cautare pe Internet, ci a schimbat in intregime lumea tehnologiei asa cum o percepem astazi si va continua sa faca acest lucru si in viitor.

Este insa dificil de spus ce va mai inova Google pentru a schimba lumea, pur si simplu, deoarece aria sa de activitate a devenit foarte vasta. Cu ajutorul Google Earth, Street View si Google Translate lumea parca nu mai este atat de indepartata ca si pana acum.

turtix / Shutterstock.com

Nota: Ultimele trei slide-uri din aceasta prezentare au ca sursa: TheRichest

Sursa foto: Sunny studio / Shutterstock