Retailerul Kaufland, liderul de piata din comertul alimentar local, are o noua strategie, aceste doreste sa ajeze pe rafturi mai multe produse autohtone, potrivit directorului de marketing si comunicare al retailerului, Valer Hancas, care vrea ca 50% din carnea de porc vanduta in reteaua proprie de hipermarketuri sa ajunga sa fie "made in Romania".

”In cativa ani de zile vrem sa ajungem sa achizitionam cel putin 50% din carnea de porc de la fermierii din tara, ceea ce inseamna minimum 500 de porci pe zi”, a declarat Valer Hancas, cu ocazia deschiderii primei editii a „Targului de bunatati romanesti”, organizat de Kaufland Romania, in perioada 3 – 5 iunie, in parcarea hipermarketului din strada Barbu Vacarescu din Capitala, conform News.ro.

Fermierii romani au sufiectienta marfa sa aprovizioneze hipermarketurile

Emil Dumitru, presedinte Pro Agro, Federatia Producatorilor din Agricultura, da asigurari ca fermierii romani au suficienta marfa sa aprovizioneze hipermarketurile. In prezent, exista o productie de 2,5 milioane de porci in fermele comerciale, la care se adauga alte 3 milioane de capete din gospadariile individuale, potrivit lui Emil Dumitru.

Produsele de panificatie in cele 108 magazine Kaufland din tara sunt autohtone

Deja toate produsele de panificatie vandute in cele 108 magazine Kaufland din tara sunt autohtone, la sortimentul de oua peste 90% provin din Romania, iar mai bine de 60% din mierea de pe rafturile celui mai mare retailer din tara este podusa local, a mai spus directorul de marketing clienti al Kaufland.



El considera nefondata impresia ca hipermarketurile nu vor sa cumpere de la producatorii locali si prefera sa importe si subliniaza ca retailerii fac toate eforturile pentru a avea produse romanesti la raft.

“Suntem printre putinii retaileri cu peste 50% din sortiment produs in Romania. Interesele retailerilor si cele ale producatorilor locali sunt de fapt comune. Targurile sunt doar o parte din angajamentul pe care ni l-am luat pentru a sustine producatorii romani”, potrivit lui Valer Hancas.

Managerul subliniaza ca „Targul de bunatati romanesti” face parte dintr-un proiect mai amplu al retailerului de a sustine producatorii romani si urmeaza o serie de initiative similare in reteaua Kaufland din intreaga tara.

De asemenea, retailerul deruleaza proiectul Cooperativa „Tara Mea”, cu Federatia Agrostar si Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, prin care ajuta micii producatori sa aiba piete de desfacere.


Vanzarile Kaufland, care a ajuns la o retea de 108 hipermarketuri pe piata locala, dintre care 11 in Capitala, au depasit, anul trecut, 2 miliarde de euro (9,17 miliarde lei), in crestere cu 14,7 fata de 2014.

Cu o cota de aproximativ 20% din comertul modern din Romania, lantul german de hipermarketuri a raportat la Finante un profit net de 146 milioane euro (649 milioane lei), mai mare cu 58% fata de anul anterior. Retailerul avea anul trecut un numar mediu de angajati de 13.263, cu 1.155 mai multi decat in 2014, potrivit acelorasi date.

Cand consumul a mers franat, retailerul german a calcat acceleratia si, din 2011, este pe primul loc in topul retailerilor din Romania, cu vanzari medii per magazin de peste 20 de milioane de euro. Magazinele Kaufland, parte a grupului german Schwarz, alaturi de Lidl, au in rafturi circa 15.000 de produse, pe o suprafata de vanzare cuprinsa intre 3.000 si 5.500 metri patrati.

Sursa foto: gyn9037 / Shutterstock Moving Moment / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri