Noua forma a Legii 321, care prevede ca oferta supermarketurile sa includa in proportie de 51% produse romanesti, reprezinta o „lovitura data consumatorului”, care nu va mai putea decide ce cumpara „pentru ca totul va fi hotarat politic”, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Marilor Retele Comerciale din Romania (AMRCR).

„Noua forma a Legii 321 este in primul rand o lovitura data consumatorului - care nu va mai putea decide ce cumpara pentru ca totul va fi hotarat politic – dar si fermierilor locali competitivi, care de asemenea risca sa fie exclusi, tot pe criterii politice, din comertul modern. Este evident ca astazi in Parlamentul Romaniei s-a votat impotriva marilor retaileri, fapt pe care il consideram complet nedrept si nejustificat. Credem ca aceasta lege nu va aduce nimic bun pentru nimeni, nici chiar pentru grupurile care ne-au aratat ca in Romania poti ocoli concurenta printr-o combinatie politico-legislativa”, se arata in comunicatul AMRCR.

Reprezentantii AMRCR subliniaza ca „toata aceasta campanie denigratoare la adresa supermarket-urilor este orchestrata exclusiv de interese politico-comerciale oculte, iar opinia publica a fost deliberat indusa in eroare prin recursul grosolan la unul dintre cele mai frumoase sentimente ale romanilor, patriotismul”.

Printre efectele pe care aceasta lege le-ar putea avea asupra economiei se numara „cresterea preturilor si nasterea unei spirale inflationiste greu controlabile, reaparitia practicilor centraliste abuziv-primitive, pierderi de locuri de munca si chiar o sub-aprovizionare comerciala, toate decontate in final de consumatorul obisnuit”, cred membrii AMRCR.

Potrivit legii, cel putin jumatate din produsele vandute trebuie sa fie romanesti. Mai exact, „comerciantii — persoane juridice autorizate au obligatia ca pentru categoriile carne, oua, fructe, legume, miere de albine, produse lactate si de panificatie sa achizitioneze aceste produse in proportie de cel putin 51% din volum de marfa pe raft, corespunzator fiecarei categorii de produse, provenite din lantul scurt de aprovizionare. Exceptie fac comerciantii cu o cifra de afacere de pana la 2 milioane de euro, echivalenta in lei. Metodologia de desfasurare a actiunilor privind lantul scurt de aprovizionare se aproba prin hotarare de Guvern”.

Citeste si:
Lidl deschide un nou magazin in Romania
Lidl deschide un nou magazin...

Anul trecut a fost unul profitabil pentru marile retele de retail, care, cumulat, au bifat afaceri de aproape 10 mld. euro si un profit de peste 260 de mil. euro.

Sursa foto: Kzenon, Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Companii »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Lidl a exportat produse romanesti de peste 28 milioane de euro