Vice-premierul si ministrul Economiei Costin Borc a declarat ca vrea sa restructureze cateva companii aeronautice romanesti pentru revitalizarea industriei constructoare de avioane. Printre acestea se numara Romaero Bucuresti si Avioane Craiova.

„Vrem ca Romania sa fie un pol aeronautic si pe partea de avioane, nu doar pe elicoptere. (...) Vreau sa ma concentrez pe productie in Romania, mai degraba decat pe programe de off-set”, a declarat Borc, aflat intr-o vizita la fabrica de elicoptere a Airbus Helicopters din Marsilia, Franta.

Airbus Helicopters va incepe in 2017 productie de elicoptere H215 la o noua fabrica din Ghimbav, judetul Brasov. Fabrica va ajunge in 2019 la o productie de 15 unitati pe an si va avea, la acel moment, pana la 350 de angajati.

De altfel, un lot de circa 30 de muncitori ai Aiburs Helicopters Romania se afla in Marsilia, pentru pregatire la fabrica Airbus Helicopters.

In aceasta fabrica, unde sunt produse mai multe tipuri de elicoptare, lucreaza circa 10.000 de persoane. Constructia unui elicopter dureaza in medie 12 luni, iar in acest proces sunt implicati intre 20 si 25 de muncitori.

Potrivit unui reprezentant al fabricii, fabricarea elicopterelor este o munca „prea complexa pentru un robot”, iar un elicopter poate zbura „o vesnicie”, atata timp cat este intretinut si reparat cum trebuie.

Borc a adaugat ca peste 30% din productia elicopterelor H215 „va fi integrata” in Romania. Un astfel de elicopter va costa de la 13 milioane de euro in sus, in functie de dotari.

Serge Durand, directorul general al Airbus Helicopters Romania, a afirmat ca grupul aeronautic a ales Romania pentru ca a avut o colaborare buna inainte cu IAR Ghimbav si cu Eurocopter.

„A fost o decizie naturala. Ne-ar ajuta insa dezvoltarea infrastructurii rutiere in zona”, a precizat Durand.

Transportoare blindate produse in Romania? „Vedem intr-o luna”

Ministrul Borc a mai spus ca proiectul pentru transportoare blindate se va face in curand, iar in aceasta afacere Romania prefera „un aliat”. Acest proiect este evaluat la 800 milioane de euro.

„Nu stiu daca va fi la Moreni. De ce nu si un greenfield? Transportorul va fi un produs romanesc. Favorizam un aliat si pe cineva dispus sa dezvolte impreuna cu noi, sa fie un produs romanesc. Vedem intr-o luna”, a mai spus Borc.

O alta posibila fabrica unde aceste transportoare blindate ar putea fi construite este Uzina Mecanica Bucuresti, unde, in trecut, se fabricau tancuri pentru Armata Romana. In prezent, aceasta fabrica traieste de pe urma contractelor de mentenanta si reparatii ale tancurilor existente.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri