Povestea femeii de succes de la conducerea celei mai mari banci din Romania

Povestea femeii de succes de la conducerea celei mai mari banci din Romania

Desi a absolvit Facultatea de Calculatoare, primul job a fost in domeniul bankingului, fiind impinsa de curiozitate si crezand ca exista un model dezvoltat la momentul respectiv, in 1996. “Am descoperit ca nu era deloc asa si ca de fapt eram destul de departe de ceea ce tehnologia permitea. Curiozitatea s-a transformat in pasiune si apoi in lucruri pe care am putut sa le construiesc. Am inceput, am ramas si dupa 20 de ani inca sunt in banking”, spune Demetrian.

Prima sa functie a fost cea de informatician si avea salariul mai mic decat femeia de serviciu. Spune ca nu era frustrata de acest lucru pentru ca era motivata de dorinta de a initia si de a dezvolta lucruri. Si astfel, dupa trei ani preia proiectul de reorganizare al retelei de retail BRD, banca la care lucra: “Sa faci acest lucru in anii 2000 inseamna un efort fantastic. Plecam luni si ma intorceam sambata, calatoream din agentie in agentie”, isi aminteste cea care astazi este o femei de succes in domeniul bancar.

Eu am trait fiecare moment, de la salariul mai mic decat al femeii de serviciu la momente puternice de migrari din sistem, campanii importante, reorganizari si evenimente.

Dana Demetrian

La fiecare doi-trei ani, a preluat din ce in ce mai multe responsabilitati, iar in 2003 devine director de divizie in cadrul BRD. “Primul job de director a fost important, lucram cu colegii cu care crescusem si trebuia sa ma transpun in prieten, coleg, sef, om care trebuia sa organizeze, construiasca si sa inoveze si toate acestea le faceam cu oameni de varsta mea sau chiar peste”.


Citeste integral povestea Danei Demetrian

Povestea romancei care conduce business-ul Avon in 17 tari

Povestea romancei care conduce business-ul Avon in 17 tari

Inca din perioada in care studia la Facultatea de Cibernetica, Statistica si Informatica lucra in domeniul vanzarilor. Vindea de la tigari pana la calculatoare si gadgeturi, si tinea in acelasi timp cursuri de engleza pentru prescolari pentru a-si intregi veniturile si pentru a acumula experienta. Afirma cu tarie ca tot ce a studiat a ajutat-o: “Am combinat cunostintele dobandite in facultate in orice decizie pe care am luat-o in orice functie”, spune Angela Cretu, devenita astazi una dintre cele mai de succes femei din mediul de business.

In cadrul Avon, a inceput ca director de vanzari zonal, in judetul Constanta, si dupa nici trei ani a fost promovata ca divion sales manager. Un an mai tarziu, deschidea business-ul Avon din Serbia si Muntenegru din pozitia de national sales manager si tot acolo avea sa aiba prima experienta de country management. Peste trei ani, se intoarce in Romania sa conduca business-ul de pe meleagurile natale si reuseste sa creeze si sa implementeze un model de business care avea sa o propulseze in fruntea managementului Avon. “Cu echipa de aici, am creat un nou model de business care a devenit trendsetter si care a facut Romania o piata de top din portofoliul Avon. Atunci am primit provocarea sa conduc zece piete in sud-estul Europei”, isi aminteste Angela.

In fiecare etapa am spus ca nu trebuie sa ma las intimidata nici de varsta mea, nici de faptul ca sunt femeie sau ca sunt romanca intr-o firma globala

Angela Cretu

Dupa alti trei ani in aceasta pozitie, Angela Cretu este numita VP business model inovation la New York si devine cel mai tanar vicepresedinte Avon din istoria companiei. Cum s-a simtit in aceasta ipostaza? “Puternica, cum ma simt si acum. Varsta nu e niciodata un dezavantaj. Desi nu mai am atuul tineretii, am alte atribute, am experienta si viziunea specifice”, spune Angela.

Citeste articolul integral aici

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Femeie de succes: Cristina Popa, fosta invatatoare care conduce Fashion Days

Femeie de succes: Cristina Popa, fosta invatatoare care conduce Fashion Days

Pasiunea Cristinei Popa pentru online a inceput in 2004 cand a inceput sa lucreze pentru o companie franceza care oferea rezervari de camere de hotel, un fel de concurent al Booking.com. Insa inainte de a lucra in industria de online ori cea de servicii, Cristina Popa, una dintre cele mai importante femei de afaceri din Romania, a fost invatatoare timp de un an.

“Eu am absolvit Liceul Pedagogic, iar apoi timp de un an am fost invatatoare la clasa a IV-a, in Bacau, orasul in care m-am nascut. Mi-a placut foarte mult acest lucru, dar am renuntat pentru ca salariul era atat de mic incat nu reuseai sa te descurci oricat de mult te-ai fi straduit sau oricat te pasiona. Dar nu cred ca as schimba ceva in cariera mea. Cand am descoperit online-ul in 2004-2005 am stiu ca asta este ceea ce vreau sa fac”, explica cea care in 2011 a devenit country manager al Fashion Days.

Pentru ca in liceu era pasionata de economie, ba chiar a si fost olimpica la aceasta materie obtinand primul loc pe judet, s-a inscris Facultatea de Administrarea a Afacerilor din cadrul ASE Bucuresti.

A terminat Facultatea in 2001 si in acelasi an s-a angajat la compania de curierat Romexpress Curier, unde a lucrat timp de un an si jumatate. In 2003 s-a angajat la SRR Natural, o companie de suplimente nutritive unde a pus bazele primului call center din cariera sa.

Citeste continuarea aici

Tanara de 31 de ani care a lasat tocurile pentru cizmele de santier

Tanara de 31 de ani care a lasat tocurile pentru cizmele de santier

Spune ca vanzarile in fashion o reprezinta, desi a lucrat in alte domenii pana sa-si dea seama care este job-ul potrivit. Initial, se pregatise pentru o cariera in domeniul bancar, inclusiv liceul si facultatea absolvite aveau profil economic. “De mica, aveam trei, patru ani si ma intrebau parintii ce vreau sa devin, eu le spuneam director de banca. N-am ajuns director de banca pentru ca nu mi-am mai dorit”, spune Alina.

Primul job “cu acte in regula” l-a avut chiar din primul an de facultate, in contabilitate, desi cochetase cu munca inca din vacantele de vara din perioada liceului. Dupa trei ani in cadrul unei companii de comercializare echipamente pentru televiziune, a realizat ca un job in domeniul bancar nu o reprezinta: “Am inteles ca nu pot fi un director de banca, sa stau intr-un birou, pentru ca eu sunt un om dinamic, trebuie sa am activitate, sa creez, sa schimb. Compania pentru care lucram vindea echipamente TV si mi-am dat seama ca vanzarile sunt un domeniu spre care m-as putea indrepta”, povesteste Alina.

Gandesc de regula pozitiv si stiu intotdeauna ca, oricat de greu ar fi, trecem peste si nu exista decat un singur final: fericit.
Urmatorul job a fost in domeniul vanzarilor materialelor de constructii, un job care necesita si munca de santier. “Era o lume a barbatilor, iar eu eram o tanara, dar acest lucru m-a ajutat. Am vazut de multe ori uimire pe fata lor, insa daca erai deschisa si aveai ceva inteligent de spus, chiar aveai sanse sa inchei contracte”, spune Bistreanu.

Totusi, domeniul constructiilor nu o atragea foarte mult si la scurt timp obtine un post de director de magazin si deschide a treia unitate Koton din tara. Afla aici cum a evoluat cariera sa.

Prima romanca la conducerea Novotel

Prima romanca la conducerea Novotel

Andreea Gheorghiu este o femeie de afaceri cu experienta numai in domeniul hotelier, in care lucreaza din 2001, si exclusiv in grupul Accor. Dupa ce a absolvenit Facultatea de Industrie Alimentara, Acvacultura si Pescuit, sectia Alimentatie Publica si Turism din Galati, a inceput sa lucreze ca responsabil de restaurant (food&beverage) la primul hotel Ibis din Romania, situat langa Gara de Nord din Bucuresti. Ulterior, in 2005, a avansat in functia de director operational, la hotelul Ibis de langa Palatul Parlamentului, iar in 2009, dupa un "MBA" intern, in cadrul companiei, s-a mutat in Sibiu.

"In 2009 pe 20 iulie am deschis Ibis Sibiu. Era prima mea experienta ca director general, o experienta total diferita. Am deschis acolo in plina criza, intr-un oras care a avut in 2007 onoarea de a fi Capitala Culturala Europeana si a avut un boom fantastic. In 2007-2008 s-au si deschis foarte multe hoteluri in Sibiu. In 2009 am deschis si noi cu sperante mari. Am pornit hotelul cu doi colegi pe care ii aveam din echipele din Bucuresti, pe zona de cazare si housekeeping si bucatarul-sef. Toti ceilalti membri ai echipei au fost de pe piata locala. Totul mergea foarte bine, insa era o presiune pentru ca era prima mea experienta ca director general intr-o perioada destul de dificila economic", imi povesteste acum Andreea Gheorghiu care, la momentul respectiv, la 33 ani, era cel mai tanar director din grupul Accor. In acelasi timp, Gheorghiu vorbeste cu nostalgie despre anii de dinaintea crizei cand lucrurile "mergeau extraodinar de bine", ani pe care nu crede ca Romania ii va mai avea.

Dupa sase ani la conducerea Ibis Sibiu, Andreea Gheorghiu a parasit Capitala Culturala Europeana (in 2007) pentru Bucuresti, care aspira la acelasi titlu. Sub conducerea ei, Ibis Sibiu a creat primele pachete pentru un city break in Sibiu, ceea ce a dus la cresterea vizibilitatii hotelului si asta pentru ca, spre deosebire de Bucuresti, orasul transilvanean are o strategie de turism pusa la punct si evenimente care atrag turisti.

Citeste povestea completa aici

Cea mai puternica femeie din consultanta imobiliara

Cea mai puternica femeie din consultanta imobiliara

Conduce operatiunile uneia dintre cele mai mari companii de consultanta imobiliara din Romania, este mama a trei copii, preda cursuri de vanzari si antreprenoriat, iubeste cititul, calatoriile si stie sa pretuiasca fiecare secunda cu activitati care ii tin mintea ocupata.

Fiind apropiata de stiintele realiste, implicit de matematica, parintii Ilincai Paun o vedeau urmand Universitatea Politehnica Bucuresti, dar o fosta colega din liceu i-a atras atentia cu Facultatea de Arhitectura din cadrul Universitatii de Arhitectura si Urbanism "Ion Mincu" din Bucuresti.

“La inceputul liceului imi doream sa devin actrita, dar parintii mi-au zis ca actoria nu este o meserie in sine – si mi-au sugerat sa devin inginer, indrumandu-ma spre Politehnica. In final, Arhitectura mi s-a parut o solutie ideala intre artistic si real, dupa ce o colega din liceu mi-a spus ca intentioneaza sa urmeze studiile arhitecturale. (…) Am mers la doua stagii de pregatire – am stat 7 luni in Spania – iar timpul petrecut acolo mi-a deschis un nou orizont. Am vazut ce insemna nivelul de trai de acolo, iar acest lucru mi-a setat un standard despre cum as fi vrut sa traiesc”, isi aminteste Ilinca Paun.

“In anul 1996 am plecat in Spania, iar doi ani mai tarziu in Anglia. Am calatorit mult dupa aceea. Toata facultatea am beneficiat de un bilet pentru studenti cu care am vizitat toata Europa. In numai cinci ani bifasem deja toate punctele importante de pe continent de una singura. (…) Am calatorit fara bani, innoptam in hosteluri cu 9 euro pe noapte, circulam cu acelasi abonament de tren de 200 de euro intre toate marile orase din Europa. Ajungeam dimineata in orasul pe care voiam sa il vad, iar seara ma duceam in gara pentru a lua trenul spre o noua destinatie. Mersul trenurilor europene a fost Biblia mea, singura carte pe care o deschideam in fiecare zi. Cand vizitam un anumit oras imi placea sa il vad altfel, sa il analizez, astfel ca deseori se intampla sa ajung in piata centrala, unde stateam vreme de 2 ore, langa fantani. Imi placea sa simt pulsul orasului. Am fost un cetatean complet urban pana la 38 de ani. Dupa aceasta varsta, am inceput sa ma apropii de natura”, spune Ilinca Paun, femeia de succes care astazi isi dedica o buna parte din timpul liber expeditiilor pe munte sau activitatilor extreme in aer liber.

Citeste aici povestea Ilincai Paun.

Antreprenoarea care a pus Pascaniul pe harta mondiala a producatorilor de scaune auto pentru copii

Antreprenoarea care a pus Pascaniul pe harta mondiala a producatorilor de scaune auto pentru copii

S-a angajat dupa absolvirea facultatii, in comert alimentar, un domeniu ”privilegiat” in epoca comunista. ”Am invatat sa ma adaptez, sa-mi fac repede treaba si sa schimb mentalitati. Mi-a placut primul loc de munca, mi se parea o joaca pe langa proiectele de la facultate. Nu mi-a placut inregimentarea de tip comunist, in care observam ca toti colegii mei semanau unii cu altii, uniformizarea”, povesteste pentru wall-street.ro Doina Cepalis.

Dupa Revolutie, a ocupat functia de director economic a SC Moldova SA, companie activa in comertul cu produse alimentare. Lantul de magazine a fost privatizat prin metoda MEBO in 1994, iar Doina Cepalis devenea actionar, cumparand un pachet majoritar. A fost prima firma din judet si printre putinele din tara. Cepalis devenea CEO si actionar majoritar, pozitie din care isi dorea sa experimenteze ”o noua epoca a economiei libere, unde poti sa te exprimi si sa construiesti”.

La acel moment, in provinicie notiunea de antreprenor aproape nu exista, in conditiile in care directorii de companii de stat ”asteptau inca intoarcerea comunistilor”. Antreprenorii erau o ”categorie bizara, aproape de zona gri”, isi aminteste Doina Cepalis.

Povestea drumului de la un antreprenor la inceput de drum, la o femeie de succes, integral aici

Corina Grigoriu, despre antreprenoriat in industria de media si advertising

Corina Grigoriu, despre antreprenoriat in industria de media si advertising

Despre inceputurile in media si publicitate, Corina Grigoriu, managing partner Tempo Advertising si una dintre cele mai de succes femei din domeniu, isi aduce aminte vag, pentru ca a petrecut douazeci de ani in aceasta industrie agitata si schimbatoare. De profesie geolog, Corina Grigoriu a inceput o cariera in media in 1994, cand impreuna cu sotul ei punea bazele unei agentii de publicitate independente, stabilind inca de atunci calea antreprenoriatului pe care altii aveau sa o ia mai tarziu.

A absolvit Facultatea de Geodezie si a lucrat timp de trei ani in acest domeniu, insa si-a dat seama ca santierul nu este locul de munca potrivit pentru o femeie. Au urmat alte job-uri, in diverse domenii, pana cand l-a intalnit pe cel care avea sa ii fie sot, Dragos Grigoriu, la momentul respectiv director de client service la o agentie de publicitate. “Era atat de pasionat de ceea ce facea, incat am zis clar ca asta e viitorul meu, sa intru si eu in publicitate”, spune Corina.

In 1995, lua nastere Contrapunto, agentie de BTL, condusa de Dragos Grigoriu, in cadrul careia Corina detinea functia de director de media, desi si-ar fi dorit sa lucreze cu clientii, insa firea analitica, faptul ca se pricepea la cifre si negocieri, au impins-o spre aceasta directie, pe care a ajuns sa o iubeasca. Adevarata recunoastere in piata vine in 1996, odata cu lansarea agentiei Tempo, agentie de publicitate full-service. “La momentul acela, noi eram foarte mici, nimeni nu ne baga in seama, dar cred ca asta este greseala tututor agentiilor: nu isi evalueaza bine adversarii si competitia, crezand ca sunt neimportanti sau n-au sanse. Ceea ce nu este adevarat. Eu cred ca toata lumea de pe aceasta piata are sanse egale cu tine, indiferent daca esti o agentie mare sau un butic de creatie”.

Citeste aici articolul integral

Femei de succes: ea gestioneaza proiecte sociale de milioane de euro

Femei de succes: ea gestioneaza proiecte sociale de milioane de euro

Angela Galeta conduce de trei ani Fundatia Vodafone, organizatie fondata in 1998 care investeste in special in sanatate, educatie, servicii sociale si mediul rural.

„Nimic din ceea ce se intampla nu este intamplator. Am urmat facultatea de chimie, dar nu eram fan al chimiei cand am intrat in liceu. Insa in clasa a X-a am avut o profesoara de chimie si, stiti cum este, la un moment dat intalnesti un profesor care te fascineaza. Eram un elev caruia ii placea sa invete si eram mai atrasa de matematica, fizica, dar chimia nu o intelegeam. Mai deloc. Iar ea a observat ca la mine erau mari discrepante intre notele pe care le aveam la chimie si celelalte materii. Am prins drag de ea si asa am ajuns sa indragesc si chimia. Apoi, mult timp in clasa a XII-a oscilam intre a ma inscrie la matematica sau chimie pentru facultate. Iar, de dragul ei, pentru ca imi doream sa ajung ca ea, am dat la Facultatea de Chimie din cadrul Universitatii din Bucuresti. Iar dupa cinci ani de Facultate la Chimie, am terminat cu acelasi gand: sa devin profesoara. Dar, intamplator, in acel an nu s-au scos locuri de profesor in acest domeniu, erau doar locuri ca suplinitor. Am zis sa imi gasesc ceva termporar”, afirma managerul.

Astfel, in 1995, s-a angajat ca secretara la SOS- Satele Copiilor. Dupa doi ani, a devenit coordonator de relatii publice si strangere de fonduri. Ceea ce a atras-o catre acest proiect a fost faptul ca cei de la SOS-Satele Copiilor reusisera sa creeze case de tip familial pentru copiii abandonati. De asemenea, o atragea domeniul social pentru ca avea deja experienta voluntariatului din facultate la ARAS, asociatie care milita pentru drepturile persoanelor bolnave de SIDA.

Citeste povestea Angelei Galeta.

Cum a reusit o corporatista sa transforme un desert intr-o afacere cu gust de Italia

Cum a reusit o corporatista sa transforme un desert intr-o afacere cu gust de Italia

Mihaela, care lucreaza de 9 ani in compania de audit financiar cu sediul in Bucuresti, a mers in aprilie 2015 la o intalnire de business in Sibiu. Pana aici nimic deosebit, doar ca la sfarsitul intalnirii a primit inghetata artizanala la desert, o pura intamplare care avea sa devina afacere in centrul Bucurestiului. "Am zis: este cea mai buna inghetata pe care am mancat-o vreodata si o s-o aduc in Bucuresti. Simteam ca este ceva cu produsul asta, le povesteam tuturor ca am mancat cea mai buna inghetata", spune Mihaela Cuturescu despre inghetata artizanala produsa de o familie de romani din Sibiu doar pentru export in Germania.

Asa ca in septembrie 2015 femeia de afaceri a inregistrat firma sub forma SRL-D cu 200 de lei, in ianuarie 2016 a mers sa "fure" experienta la un targ de gelato in Bologna, iar in primavara acestui an a deschis, impreuna cu prietenul ei, gelateria Gelatecco, dupa o investitie de 15.000 euro in amenajare, bani din economii proprii. Cum este vorba despre o afacere sezoniera, intrucat inghetata se vinde 4-5 luni in Romania, Mihaela Cuturescu estimeaza ca va recupera investitia in gelaterie in trei ani de zile.

Citeste povestea integral aici.

Sursa foto: coka/Shutterstock.com