Gilles Antoine lucreaza de 22 de ani in cadrul L’Oreal, lider mondial in productia de cosmetice. De aproximativ cinci ani conduce operatiunile producatorului francez pe piata din Romania. Este tipul de manager pentru care esecul nu este o optiune, iar calmul cu care afirma ca si-a setat drept obiectiv sa duca L’Oreal pe prima pozitie in industria locala de cosmetice in urmatorii doi ani vine sa intareasca aceasta impresie.

Inainte de a veni in Romania in pozitia de country manager al gigantului francez Gilles Antoine (49 de ani), o prezenta foarte discreta in peisajul de business, a gestionat din Franta business-ul L’Oreal pentru America de Sud. Anterior, a petrecut doi ani in Mexic, alti doi in Brazilia si trei ani in Venezuela. L-am intrebat cum i s-a parut Romania dupa aceste experiente “exotice”.

“Surprinzator sau nu Romania se aseamana cu America de Sud, vorbim de o limba latina, cultura latina. Romania este in proximitate cu Italia, Spania, se aseamana pana si in felul in care oamenii traiesc. Nu am avut o surpriza majora atunci cand am venit aici. (…) Daca nu vrei sa ii intelegi pe oamenii care te-au invitat in tara lor nu poti fi fericit. Trebuie sa iti doresti sa te adaptezi. Nu am o tara pe care o prefer sau o urasc, insa sunt aici de 5 ani si jumatate si Romania este tara in care am petrecut cel mai mult timp in afara de Franta de cand sunt in cadrul L’Oreal”, povesteste Gilles intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Gilles Antoine

Adaptarea la tara unde lucreaza merge pana la acceptarea, cu usurinta, si a gastronomiei locale. Astfel, lui Gilles ii plac si mancarea mexicana, dar si gastonomia din Peru si nu refuza nici sarmalele romanesti.

Esecul nu este o optiune cand esti in mijlocul Atlanticului si trebuie sa ajungi acasa

In timpul liber pe care il petrece in Romania a descoperit Transilvania, pe care o prefera datorita peisajelor fantastice si usurintei cu care poti ajunge acolo, intr-un weekend, calatorind cu masina.

“Aceasta este problema cu drumurile din Romania, este greu sa ajungi la Tg. Mures in fiecare weekend. Imi place Covasna, am descoperit imprejurimile Buzaului recent”, puncteaza directorul general al L’Oreal Romania.

Gilles Antoine

Marea pasiune, careia ii aloca timp in vacante, este navigatia. “Este linistitor, esti in direct contact cu natura, intr-o lume asa agitata te intorci la lucruri primare, simple. Am navigat pe Atlantic, Mediterana, in America de Sud, Canada. Atunci cand te intalnesti cu situatii limita pe mare multe lucruri devin simple, sa gasesti solutia sa ajungi cu bine la mal. Si asta te ajuta foarte mult in business. Esecul nu este o optiune cand esti in mijlocul Atlanticului si trebuie sa ajungi acasa. De asta, de multe ori incerc sa gasesc solutii si nu scuze”, argumenteaza Gilles.

L'Oreal, pe prima pozitie in cosmetice in 2 ani

Acelasi principiu il aplica si in business. Vrea sa duca operatiunile L’Oreal in Romania pe primul loc in industria locala de cosmetice, obiectiv setat pana la finalul anului 2018. Cu o precizie elvetiana puncteaza si pasii prin care il va atinge.

“Pentru Romania avem un obiectiv clar – vrem sa devenim numarul 1 in piata. Acum suntem pe pozitia secunda, Romania este singura tara din Europa de Est unde nu suntem lideri de piata. Cred ca pana in 2018 ar trebui sa fim lideri de piata. Vom reusi sa facem asta intrucat mizam pe echitatea brandurilor noastre. Suntem o companie orientata spre piata, aproape in fiecare an reimprospatam portofoliul de branduri, pentru a le face mai puternice si mai adaptate la climatul local, asa cum am facut anul acesta cu brandul de vopsele de par Exellence”, explica Gilles.

Daca in urma cu cativa ani motto-ul companiei era <<Frumusete pentru toti>>, acum mergem pe o abordare de tipul <<frumusete pentru fiecare>>

In al doilea rand, compania se va concentra mai mult pe zona comertului online, unde isi propune sa isi tripleze afacerile in urmatorii doi ani. Produsele L’Oreal sunt distribuite si prin parteneriatul cu eMAG, dar si prin magazinele retailerilor precum Carrefour. O miscare pe care Gilles Antoine nu o exclude in urmatorii ani este lansarea unor site-uri proprii de e-commerce, pe modelul celor detinute in alte tari din Europa de Est, SUA sau vestul Europei.

Gilles Antoine

“Alaturi de e-commerce, vorbim si de comunicarea digitala cu consumatorii nostri. Daca in urma cu cativa ani motto-ul companiei era <<Frumusete pentru toti>>, acum mergem pe o abordare de tipul <<frumusete pentru fiecare>>. Vorbim de loializare, vorbim de un mesaj targetat pentru fiecare tip de consumator”, mai spune Gilles.

Aventura in offline continua

In al treilea rand, compania va continua “aventura in retailul offline” inceputa anul trecut. “Desi noi suntem mai mult un business de tipul B2C (business to company). Ne vindem produsele catre Sephora, Carrefour, Mega Image, dar nu si direct catre consumatori. Am inceput cu doua branduri sa mergem direct spre consumatori pentru ca modelul de business al celor doua este astfel construit. Ele sunt NYX Professional Make up si Kiehl’s”, mai spune seful L’Oreal Romania.

Am vazut in acesti cinci ani cum tara s-a schimbat major

Spre exemplu, anul acesta compania a inaugurat doua magazine NYX, in Constanta si in centrul comercial ParkLake din Bucuresti. In plus, producatorul francez mai detine doua magazine sub brandul Kiehl’s in centrul comercial Baneasa si in AFI Cotroceni. Pentru anul viitor, L’Oreal Romania vizeaza sa deschida doua noi magazine NYX si doua locatii Kiehl’s.

Gilles Antoine

Strategia a fost atent gandita luand in considerare faptul ca printre primele lucruri care ii vin in minte lui Gilles Antoine cand vorbeste de Romania este nivelul ridicat de digitalizare.

“Daca ne uitam la datele privind numarul de conturi Facebook, la tehnologizare, Romania este o tara avansata. Exista potential de crestere a comertului online, a experientei digitale cu consumatorul. Am vazut in acesti cinci ani cum tara s-a schimbat major. Exista si aspecte care mai au nevoie de imbunatatiri precum reciclarea, o nevoie actuala pe care trebuie sa o sustinem. Avem nevoie de un cadru legislativ definit care sa ajute companiile in a accelera masurile pe aceasta zona. Poate si mai multa transparenta ar ajuta”, mai spune Gilles.

Vorbeste cu entuziasm si despre faptul ca segmentul produselor de make-up reprezinta o zona care “explodeaza” in ultimii ani. “Este o categorie care creste cu 10-12%, este un trend important care vizeaza atat domnisoarele care vor sa aiba propriul rimel sau ruj, pana la femeile de cariere care isi doresc sa arate impecabil. Brandurile noastre L’Oreal Paris si Maybelline au crescut cu 20% in timp ce piata avanseaza cu 10%", spune Gilles. (…) "Cresterea se datoreaza si unei particularitati a consumatoarelor (…) Femeile din Romania nu sunt reticente la schimbari, nu le e frica sa experimenteze. Spre exemplu, 57% dintre ele si-au vopsit parul inainte de 24 de ani", adauga seful L'Oreal Romania.

Una dintre cele mai mari provocari ramane modul in care un producator de cosmetice reuseste sa isi duca brandurile si in zonele non-urbane.

Romania este o tara rurala in comparatie cu alte tari si daca vrei sa cresti trebuie sa iti duci produsele in casele tuturor. Trebuie sa intelegem cum consumatorii din orase mai mici aleg produsele si le folosesc. Spre exemplu, Clujul, care este un centru universitar, este interesant pentru evolutia unui brand precum NYX, care este tineresc. Timisoara este iarasi importanta in conditiile in care acolo DM are o prezenta solida. Fiecare oras sau zona este interesanta din punct de vedere strategic”, afirma Gilles.

Gilles Antoine

In aceste conditii, o data pe luna managerul isi rezerva timp pentru a vizita magazinele alaturi de echipa sa, pentru a observa cum evolueaza noile lansari sau ce face competitia.

“Ne uitam si la modul in care se comporta consumatorii fata de brandurile noastre, cum isi vopsesc parul, cum aleg produsele de machiaj. O data pe luna incerc sa fac aceste vizite in magazine, in timpul saptamanii. (…) Aleg orasele in care merg in functie de cat timp a trecut de la ultima vizita”, adauga Gilles Antoine.

In rest, programul sau incepe in jur de 7.30-7.45 dimineata. Isi rezerva o ora pentru a-si verifica e-mail-ul si pentru alte chestiuni organizatorice, dupa care urmeaza mai multe intalniri de business. Incearca sa nu plece de la birou mai tarziu de ora 20.00 pentru a-si petrece timp alaturi de familia sa.

“In tot acest program aglomerat cred ca este posibil sa gasesti un echilibru intre viata personala si business, nu numai ca este posibil ci este si necesar. Altfel, fie iti pierzi locul de munca, sau sotia. Nu este o solutie castigatoare. Tine de organizare, de modul in care iti construiesti ziua, sa fii eficient la munca si apoi sa nu te mai gandesti prea mult la munca ci sa iti petreci timp cu familia”, conchide Gilles.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri