In viitor s-ar putea sa platim factura electrica sau cea termica la Petrom. Obiectivele companiei sunt indraznete, pana in 2010 fiind tintita atingerea pozitiei de cea mai mare companie integrata de petrol si gaze din Europa de Sud-Est
Petrom vrea ca pana in 2010 sa devina cea mai mare companie integrata de petrol si gaze din Europa de Sud-Est si sa intre si pe piata energiei electrice. Consiliul de Administratie al Petrom a reconfirmat strategia de dezvoltare a companiei pana in 2010, iar obiectivul global ramane cel stabilit in 2005, respectiv de a deveni cea mai mare companie integrata de petrol si gaze din Europa de Sud-Est.

Consiliul de Administratie a mai hotarat ca Petrom isi va continua dezvoltarea internationala, devenind centrul operational al grupului OMV in regiune.Compania are in vedere diversificarea viitoare a activitatii pe piata energiei electrice, "pentru a valorifica complementaritatea gazelor naturale si a energiei electrice si tinand seama de natura lor putin poluanta".

Compania intentioneaza sa construiasca doua centrale in regiunea Olteniei, care sa foloseasca gazele naturale ca si combustibil si care sa produca simultan si energie termica si energie electrica. "In prezent, facem studii de fezabilitate pentru doua centrale pe gaze, in cogenerare, pentru zona Craiovei, Jiu, Oltenia in sens larg. Ne intereseaza in mod special rentabilitatea, posibilitatea de distributie in zona a caldurii si electricitatii produse, dar si conditiile de recuperare a investitiilor," au declarat pentru NewsIn surse din companie.

Potrivit acestora, Petrom inca nu a luat o decizie referitoare la ce va face cu electricitatea si caldura produse in viitoarele centrale, daca vor fi consumate de companie, vandute sau consumate partial si restul vandut. Petrom va folosi o parte din gazul extras pentru a asigura combustibilul necesar functionarii celor doua centrale. Compania mai are doua centrale in cadrul rafinariei Petrobrazi si la Suplacu de Barcau.

Petrom ataca pietele regionale

Petrom vrea sa-si consolideze pozitia de lider al pietei din Romania, piata din care vrea sa aiba 35% pana in 2010, prin cresterea numarului de benzinarii premium PetromV si prin oferirea de produse si servicii de o calitate superioara. Compania intentioneaza sa-si extinda reteaua de benzinarii in Sud-Estul Europei, dar si in regiunea Marii Negre.

Petrom vrea sa ne aprinda lumina
Strategia in domeniul explorare si productie mai vizeaza si dezvoltarea activitatii in zona Marii Caspice si Rusia, care vor deveni regiuni de maxima importanta pentru Petrom in ceea ce priveste operatiunile de upstream din afara Romaniei.

In rafinare, strategia are in prim-plan modernizarea rafinariilor care vor beneficia de programe ample de investitii pentru a-si imbunatati eficienta si pentru a se conforma standardelor Uniunii Europene in ce priveste produsele.

In rafinaria Petrobrazi se va investi circa un miliard de euro pana in 2011 astfel incat capacitatea acesteia sa creasca de la 4,5 milioane de tone petrol pe an la 6 milioane tone pe an. Rafinaria are ca obiective atingerea unui grad de utilizare de 94% si triplarea productiei de motorina pana la 2,1 milioane tone, datorita cererii crescute de pe piata. In ceea ce priveste rafinaria Arpechim, investitiile vizeaza imbunatatirea eficientei energetice si optimizarea mixului de produse.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri