“Este o perioada buna pentru retail, este o perioada buna pentru consum in general. Exista traditia mesei pline pe care consumatorul roman trebuie sa o bifeze. Aici este un dublu interes, atat al producatorului, cat si al retailerului sa reuseasca sa creasca vanzarile. Acolo unde exista interes exista si aceasta lupta concurentiala in a-ti maximiza vanzarile si profitul. Din punctul acesta avem o legislatie destul de avansata, avem o serie de reguli care ar trebui respectate atunci cand vorbim de promotii”, afirma Catalin Suliman.

In privinta promotiilor principalul punct de “atractie” este pretul. “Avem un consumator depedent de pret si avem autoritati care monitorizeaza aspecte ce tin de pret. Consiliul Concurentei a lansat Monitorul Preturilor in acest sens. Daca ne uitam la pret exista unele practici incorecte si in principal tin de modul in care arati pretul la consumator, este interzis sa induci ideea ca are un castig incorect. Retailerii merg foarte mult pe ideea de comparatie intrucat este usor de inteles de catre consumatori. Ideea este ca pretul de referinta trebuie sa fie cel mai mic pret din ultimele 30 de zile din locatia respectiva. Mai intalnim situatia <<bonus>>, <<gratuit>>. Nu ai voie sa ii induci consumatorului perceptia ca are un castig ce nu exista in realitate. Consumatorul ar trebui sa fie protejat de un comportament ilicit care i-ar putea modifica comportamentul de cumparare. Mai exista pachetele 3+1, legea ne permite astfel de promotii, nu este voie insa ca retailerii sa coboare sub costul efectiv al produsului”, a mai spus Suliman.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont