"Noi exportam preponderent in tari precum Germania, Luxemburg, Danemarca si Olanda. Anul acesta vrem sa ne concentram cat mai mult pe Polonia, avem distribuitori buni acolo, iar polonezii au inceput sa consume din ce in ce mai mult vin. Lucram doar cu Horeca si magazine specializate, capabile sa vanda un vin premium. Strainii vor ceva nou, s-au plitisit de produsele francezilor si ale spaniolilor, noi lucram cu imaginea Transilvaniei si ne ajuta, strainilor le place aceasta regiune", a declarat Miron Radic, managing partner Liliac.

Miron Radic este de parere ca mentalitate oamenilor in ceea ce priveste consumul de vin este in schimbare, mai ales in randul consumatorilor din generatia millennials. Acesta declara ca tinerii au devenit mai sofisticati si cauta sa consume un vin de calitate. Reprezentantul Liliac considera ca romanii sunt de multe ori interesati si de imagine si aleg sa bea ceva la moda, sa comande o sticla cunoscuta pentru a fi vazuti cu ea la masa.

Pentru a veni in intampinarea numarului tot mai mare de tineri orientati catre consumul de vin, Crama Liliac a lansat o campanie speciala prin care indeamna la creativitate reprezentantii millennials.

" Unul dintre proiectele speciale de marketing este concursul anual, lansat online in fiecare toamna, pe pagina oficiala de facebook Liliac, prin care tinerii creativi pot propune noua eticheta pentru brandul young. Este un concept dezvoltat special pentru publicul vizat de Crama Liliac, format din tinerii dinamici, in cautarea continua de experiente noi, de depasirea limitelor, care au nevoie sa cunoasca mai multe despre fascinanta lume a vinurilor, pentru a-l include in obiceiurile lor de consum", a declarat Simona Mardale, director national vanzari.

Crama Liliac, investitia de 10 milioane de euro din inima Transilvaniei

Infiintata in anul 2010, amb Wine Company a finalizat procesul de dezvoltare a Cramei Liliac a in 2015, dupa investitii cumulate ce au ajuns la cifra de 10 milioane de euro. Acesta a fost impartit in mai multe etape cheie. In 2011 a fost realizata o investitie de 3 milioane euro pentru achizitionarea si cultivarea a 38 hectare de vie in Transilvania, in regiunea Batos (Mures) si 14 hectare in Vermes Lechinta (Bistrita-Nasaud), precum si in dezvoltarea unitatii de vinificare.

Regiunea Batos

In 2012-2013 au fost realizate investitii de 1,5 milioane de euro pentru dezvoltarea suprafetelor de vie cultivate si a facilitatilor de productie. In 2014 a fost derulata o investitie de 3 milioane de euro pentru extinderea cramei, aceasta a fost finalizata in prima parte a anului 2015.

Ultima etapa cheie de investitii, in valoare de 2,5 milioane de euro, a inceput in 2016 si este destinata pentru achizitii de noi echipamente. Crama are o capacitate de productie totala de 350,000 litri, care va fi atinsa in acest an.

Rezultatul investitiilor s-a revazut in cifra de afaceri, Crama Liliac inregistrand in 2016 o cifra de afaceri de 1,25 milioane de euro, fata de 750,000 de euro cumulata in anul anterior, iar pentru anul 2017 estimeaza o cifra de afaceri de 1,5 milioane de euro. Volumul de sticle vandute a inregistrat un trend crescator constant, cu o crestere de 150% atingand un prag de 270,000 sticle vandute in 2016. Vinul cel mai vandut a fost Rose Pinot Noir, urmat de Sauvignon Blanc din gama premium si Fresh (Sauvignon Blanc, Feteasca Alba) din gama young Liliac.

Vinurile vandute de catre Crama Liliac au ca destintatie in mare parte industria HoReCa, 80% din volumul de sticle vandute. In prezent, vinurile cramei sunt prezente in peste 700 de restaurante, atat din Bucuresti, cat si in alte orase din tara: Cluj, Timisoara, Oradea, Brasov, Sibiu, Constanta, Iasi si altele. Restul de 20% din volumul total de sticle vandute se distribuie prin reteaua de retail IKA (International Key Account) si cel de retail traditional (magazine specializate).

In septembrie 2015, crama Liliac a lansat vinurile reper din gama Private Selection: Merlo 2013, Pinot Noir 2013 si primul Orange Wine din Romania. Preturile acestor vinuri se afla in categoria high premium si sunt cuprinse intre 78 lei si 150 lei. Vinurile din aceasta gama sunt productii editie limitata.

In podgoria de la Batos, Crama Liliac detine si o cabana aflata la hotarul superior al viei, punand la dispozitia vizitatorilor o sala de degustare cu o capacitate de 20 de locuri.

Crama Liliac se intinde pe 51,55 ha plantate in regiunea Batos (Mures) si Vermes - Lechita (Bistrita-Nasaud). Structura plantatiei este urmatoarea: Sauvignon Blanc 10 ha, Merlot 6 ha, Pinot Noir 5,8 ha, Feteasca Alba 5,8 ha, Feteasca Regala 5,5 ha, Feteasca Neagra 4,5 ha, Pinot Gris 4,5 ha, Muscat Ottonel 3,3 ha, Chardonnay 3,2 ha, Gewurztraminer 1,6 ha, Neuburger 1,40 ha.

Amb Wine Company, parte a consortiului austriac amb Holding si compania fondatoare a Cramei Liliac, exporta 10% din totalul productiei in tari precum Austria, Danemarca, Elvetia, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Cehia si Polonia si estimeaza cresterea acestui procent cu inca 15% pana la finalul anului 2017.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri