Farmexim, care ocupa locul 4 in topul distribuitorilor de medicamente din Romania, deschide un nou centru logistic in Cluj-Napoca, cu o suprafata de mai mult de 5.000 mp. Ovidiu Buluc, fondatorul si actionarul majoritar (74% din actiuni) al Farmexim, a povestit pentru wall-street.ro cum a reusit sa mentina Farmexim in topul celor mai mari distribuitori de produse farmaceutice de pe piata din Romania si care este strategia de dezvoltare a companiei.

“Farmexim are in spate 27 de ani de munca sustinuta. Nu a fost usor, dar am trecut peste lunga si complicata perioada de tranzitie si peste toate momentele dificile printr-o dezvoltare organica. Farmexim este o afacere romaneasca 100%, un exemplu pentru orice antreprenor cu aspiratii”, a spus Ovidiu Buluc.

Anul trecut compania a inregistrat cifra de afaceri de 1,85 miliarde lei, care a crescut fata de anul 2015 cu 90 milioane lei si estimeaza ca anul acesta va avea o crestere similara.

“Noi ne-am propus o crestere similara cu cea de anul trecut, in conditiile in care in 2016 piata a fost, real, in scadere – cresterile inregistrate in cifrele de afaceri in distributia de medicamente au fost generate, de fapt, de noul program pentru tratarea hepatitei C”, a precizat fondatorul Farmexim.

Anul acesta compania se pregateste de finalizarea constructiei unui nou centru logistic cu o suprafata de peste 5.000 mp in Cluj-Napoca.

“Investitia principala care se va finaliza anul acesta este constructia celui mai nou centru logistic din reteaua noastra, anume cel de la Cluj-Napoca, cu o suprafata de mai mult de 5.000 mp. Reteaua de centre logistice este in plina dezvoltare si, dupa finalizarea celor de la Bucuresti, Timisoara si Iasi, anul acesta este randul Clujului”, a mentionat Buluc.

distribuitorul de medicamente farmexim

Macheta centrului logistic din Cluj

Farmexim sustine ca nu isi doreste sa se extinde la nivel international, ci are in plan sa se dezvolte exclusiv pe teritoriul Romaniei. Compania are un numar de peste 3.900 de clienti pe care ii asigura cu necesarul de produse farmaceutice si are peste 6.600 de puncte de livrare la nivel national. Totodata, distribuitorul de medicamente are peste 250 de parteneriate cu producatorii de medicamente de uz uman si de produse parafarmaceutice.

“Clientii nostri sunt farmacii cu circuit deschis si de spital, drogherii, plafare si depozite de medicamente. Ponderea achizitiilor fiecarui tip de client in cifrele de vanzari este fluctuanta si este in legatura stransa cu dinamica pietei, dar si cu sezonalitatea. Dar, indiferent de traseul pe care-l are produsul de la noi si pana la pacient, dezideratul nostru suprem este acela de a putea avea un impact pozitiv in viata cat mai multor oameni, ajutandu-i astfel sa-si mentina sanatatea”, a mai spus actionarul majoritar al Farmexim.

Nucleul retelei Farmexim se afla la Balotesti, unde, in urma unei investitii de 16 milioane de euro s-a construit un centru logistic de 16.000 mp, dar si sediul central al grupului Farmexim unde activeaza toate companiile grupului: Farmexim SA, Help Net Farma SA si Green Net SA.

distribuitorul de medicamente Farmexim

Centrul logistic Farmexim din Balotesti

Portofoliul de produse al distribuitorului de medicamente contine atat produse inovative, cat si generice, indigene si straine.

“Noi activam intr-o piata extrem de reglementata si de dinamica, in care trebuie sa fii in permanenta in alerta si pregatit pentru schimbari bruste. As spune ca precautia, atentia, interpretarea corecta a experientelor trecute,viteza de reactie la miscarile din piata, o relatie buna cu clientii si furnizorii si, bineinteles, intuitia si efortul constant sunt elementele cheie pentru o afacere profitabila in aceasta bransa”, a explicat Buluc.

Cat despre criza de medicamente care afacteaza industria farmaceutica in aceasta perioada, Ovidiu Buluc spune ca: “Bineinteles ca astfel de intamplari ne afecteaza, in sensul ca ne limiteaza oferta de produse, este neplacut sa trebuiasca sa spui clientilor ca anumite repere nu mai sunt disponibile”.

Vorbind despre piata medicamentelor, Buluc intrebat daca ar disparea un medicament inovativ, ar putea oare acoperi necesarul cu medicamentele generice a raspuns astfel: “Depinde de medicament. Pe de o parte, penetrarea genericelor este mare si la nivel mondial, iar pe de alta, nu toate inovativele au corespondent intre generice, astfel ca exista cazuri in care disparitia unui medicament original nu este imediat inlocuita de unul generic, reducand astfel optiunile. Traim intr-o societate care imbatraneste, iar medicamentele generice sunt o solutie eficienta din punct de vedere al costurilor, crescand astfel accesibilitatea la tratament a cat mai multor persoane. Ideal pentru pacient ar fi sa existe pe piata cat mai multe molecule si optiuni, pentru a putea alege varianta cea mai buna”.

Farmexim s-a dezvoltat intr-un puternic grup de companii format din Farmexim SA, import si distributie de produse farmaceutice, Help Net Farma SA, lantul de farmacii cu peste 200 de unitati la nivel national si Green Net SA, import si distributie de produse cosmetice nutritive si dezvoltator al lantului de parfumerie exclusivista Beautik Haite Parfumerie. Pentru a vedea cum au evoluat afacerile farmaciilor Help Net, citeste articolul publicat recent de wall-street.ro "Help Net Farma a incheiat anul 2016 cu un profit net de peste 24,58 mil. lei, cu 86% mai mare decat in 2015".

Citeste si:

    distribuitorul de medicamente Farmexim

    Centrul logistic Farmexim din Timisoara

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Companii »


    Setari Cookie-uri