In acest interval, segmentul de piata a inregistrat o evolutie moderata la nivelul acestor categorii de produse, cu schimbari semnificative doar la nivelul categoriei raceala, gripa si alergii, vanzarile din aceasta categorie scazand cu 38% fata de primul trimestru al anului. Cu o valoare de 132,3 milioane de lei, aceasta categorie a pierdut considerabil din cota de piata, de la 27,4% in T1 la 18,2% in al doilea trimestru. La polul opus, categoria dermatocosmetice s-a pozitionat pe un trend ascendent, cu un salt de 25%, reprezentand o crestere in vanzari de la 50,9 milioane de lei la 63,6 milioane de lei.

„Valoarea anumitor categorii este strans corelata cu ponderea problemelor de sanatate dintr-o arie terapeutica, insa poate fi influentata si de sezonalitate. Segmentul de piata reprezentat de RASCI, urmeaza insa o tendinta generala de crestere, reflectand, pe de-o parte, atentia sporita acordata ingrijirii personale de catre consumatori, cat si varietatea de produse, pe de alta parte. Totodata, aceasta evolutie ascendenta este in linie atat cu cresterea totala a pietei farmaceutice, cat si cu cresterea economica a Romaniei”, a declarat Diana Mereu, director executiv RASCI.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont