Magazinul online cu produse certificate organic Republica Bio a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 1,2 milioane lei, fiind pe pierdere de la infiintare. Anul acesta compania estimeaza o crestere de 30-35% a veniturilor, iar in trimestru 4 va inregistra pentru prima data profit. Ciprian Stancu, fondatorul Republica Bio, a relatat intr-un interviu acordat wall-street.ro care sunt provocarile cu care se confrunta pentru a avea produse exclusiv certificate ecologic si ce ar vrea sa schimbe pe piata bio din Romania.

Vino la Fast Forward Business Summit pentru a afla povestea Republica Bio si pentru a analiza alaturi de finantatori si consultanti care sunt pasii corecti in dezvoltarea unei afaceri.

Magazinul online Republica Bio a fost deschis in martie 2015, incepand cu un portofoliu de 1.500 produse, iar in prezent a ajuns sa aiba peste 4.000 de produse. Dupa un an si jumatate de la lansarea magazinul online cu produse certificate organic, Ciprian Stancu a decis sa testeze si comertul traditional, aducand conceptul in offline printr-un magazin situat in parcarea complexului comercial Baneasa, din Bucuresti.

“Magazinul offline din Baneasa nu a mers. A fost un experiment, am avut un contract de chirie de un an cu Baneasa si am decis sa nu mai continuam. Nu continuam pentru ca am fi impotriva unui trend puternic care exista in momentul acesta: comertul se muta in online. In plus, nu beneficiem de logistica pe care o au retailerii mari care vin cu experienta de zeci de ani in care asta au facut tot timpul”, a mentionat Ciprian Stancu, fondatorul Republica Bio.

Cu toate ca Republica Bio vrea in portofoliu mai multe produse romanesti, acest lucru pare imposibil in acest moment, dat fiind ca producatorii romani de produse ecologice prefera sa mearga la export, unde vand productia neprelucrata, sub forma de materii prime ce sunt transformate de fabricile din Vest.

“Producatorii romani de produse ecologice vand in majoritatea cazurilor productia vrac la export si noi importam produsele reambalate si rebranduite. Din acest motiv, astazi vindem preponderent produse importate si lucram cu importatori si distribuitori de branduri din afara. Ni se intampla frecvent sa descoperim ca anumite produse care sunt sub o anumita marca din Germania sa aiba origini sau ingrediente din Romania. productaorii prefera sa vanda toata productia afara, ca sa scape de ea, cum spun ei, decat sa-si construiasca un brand alaturi de cineva ca noi, in tara. Asta este mentalitatea pe care o intalnim foarte des si tot ce putem face azi este sa traim cu asta si sa o corectam incet-incet, construind increderea producatorilor in noi”, a precizat Ciprian.

Republica Bio vinde 99% din produse clientilor din Romania, iar comenzile care vin din afara sunt in mare parte clienti romani. Compania nu vrea sa se dezvolte mai mult pe acest segment, deoarece costul de livrare este mare si nu ar putea pastra nivelul de competitivitate a pretului care reprezinta unul dintre elementele cheie ale business-ului.

Republica Bio - un agregator pentru producatorii mici

“Pana in luna februarie am gandit Republica Bio ca un retailer in Romania, iar acum extindem afacerea ca un hub pentru producatorii mici. Este foarte simplu, producatorul mic trebuie sa se concentreze pe produs - ingrediente, retete etc. De restul ne ocupam noi - marketing, distributie, vanzare. Fiecare dintre acesti producatori are povestea lui, el nu vinde produsele, ci povestea fermei, ingredientului sau a familiei sale. Avem artizani de bio din Romania, Germania si Slovenia, care fac in acest moment produse pentru noi. Urmeaza sa lansam aceste produse, toate sub brandul Republica BIO in urmatoarele 2 luni. Astfel, incepem sa avem contact in mod direct cu producatorii si le crestem si lor afacerea. Este multa lume care declarativ doreste produse romanesti, insa in fata raftului cumpara marci straine. Daca vrem sa crestem ca tara, trebuie sa ne ajutam afacerile locale si producatorii locali. Daca la raft vom incepe sa cumparam branduri romanesti, retailerii vor introduce din ce in ce mai multe astfel de produse. Si asa va creste <<Bio de Romania>>. Republica BIO este doar unul din pionierii acestui trend. Cu cat vom fi mai multi, cu atat ne va fi mai bine ca natie. Pe masura ce produsele noastre se vor cumpara mai mult, o sa investim mai mult in producatori si o sa-i crestem. Este simplu! In Romania este mai dificil pentru ca pe producatori trebuie sa ii iei de la fundatie, incepand cu ce inseamna ecologic”, a spus Ciprian.

Ce produse noi ecologice vor fi lansate in curand

“Urmeaza sa lansam in cateva saptamani cateva sortimente de miere ecologica romaneasca, sub marca Republica BIO. Constructia acestui produs ne-a luat mai mult de un an si jumatate, pentru ca am controlat indeaproape producatorii pentru a ne asigura ca respecta cu rigoare maxima normele agriculturii ecologice, ca nu folosesc antibiotice, ca nu o prelucreaza termic, ca nu adauga zahar sau glucoza, cum se intampla cu majoritatea mierii neverificate vanduta in Romania. O mare dificultate a fost sa-i convingem sa faca parte din proiectul nostru, din moment ce producatorii seriosi sunt vanati de importatorii de miere din Germania sau Italia”, a spus fondatorul Republica Bio.

Pe langa noile produse din miere, compania va lansa curand si o gama de suplimente alimentare produse cu un partener din Germania. “Initial am vrut sa producem in Romania si suplimentele. Noi suntem in Romania, credem in tara asta si vrem sa o facem mai sanatoasa si mai bogata, pastrand banii aici. Insa in Romania aproape toti producatorii lucreaza preponderent cu ingrediente din China, ceea ce noi am exclus din start. Inca intalnim zilnic o bariera mentala in Romania, majoritatea fabricilor cu care discutam vor sa se imbogateasca peste noapte folosind ingrediente ieftine si de proasta calitate. Nu inteleg conceptul de a crea un brand si de a crea incredere in brandul respectiv pentru a creste in timp, nu inteleg conceptul de recurenta a cumparaturilor pe brand”, a explicat Ciprian.

Produse cosmetice ecologice aduse din afara

In acelasi timp, magazinul online ofera clientilor o gama de produse cosmetice. Ciprian Stancu sustine ca in Romania nu a gasit producatori de cosmetice certificate bio, exista anumite produse cu ingrediente bio, dar fara o certificare din partea unui organism acreditat.

Unul din trei colete contine cel putin un produs cosmetic. Produsele sunt importate din Italia, Franta, Germania, Marea Britanie, Danemarca si Lituania, cele mai multe fiind din Franta si Italia. "In tarile baltice, in ultima vreme, pe partea de cosmetice s-a dezvoltat un nucleu foarte puternic, observ ca Rusia este foarte prezenta cu produse cosmetice ecologice la targurile internationale", a spus fondatorul Republica Bio.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri