Una dintre temele de discutie de la evenimentul retailArena 2017, ce a avut loc in perioada 25-26 octombrie la Bucuresti, a plecat de la intrebarea daca intre comertul traditional si e-commerce vor fi sinergii sau daca, dimpotriva, online-ul va ”omori” magazinele fizice. Participantii au fost de acord: va fi vorba despre o sinergei, chiar daca in Statele Unite ale Americii, magazinele fizice au avut de suferit in urma avansului considerabil al jucatorilor din domeniul e-commerce precum Amazon. ”Salvarea” fostelor centre comerciale a venit tot de la actorii din online, care au achizitionat centrele comerciale inchise si le-au transformat in centre de distributie. Asadar, a fost vorba despre o transformare, nu despre o pierdere.

Semnale ca intre retailul fizic si cel online va fi vorba, in cele din urma, de o sinergie si nu de o canibalizare vin, de aceasta data, din China. Pe 20 noiembrie 2017, la Hong Kong, Auchan Retail S.A., Alibaba Grup Holding Limited si Ruentex Gruo au anuntat o alianta strategica care le permite sa isi uneasca expertizele in comertul fizic (offline) si digital (online) pentru a construi comertul “figital” alimentar in China.

In cadrul acestei aliante strategice, Alibaba Grup va investi o suma totala de 22,4 miliarde de dolari Hong Kong (echivalenta cu aproximativ 2,88 miliarde de dolari americani) pentru a detine, direct sau indirect, 36,16% din capitalul Sun Art Retail Grup Limited (codificare bursiera Hong Kong: 6808, « Sun Art »), dupa cumpararea actiunilor detinute anterior de Ruentex. Cu aceasta ocazie, Auchan Retail consolideaza, de asemenea, participarea sa la capitalul Sun Art. La finalizarea acestei tranzactii, Auchan Retail, Alibaba Grup si Ruentex vor detine 36,18 %, 36,16 % si respectiv 4,67 % din capitalul Sun Art. Auchan Retail va continua sa raporteze situatiile consolidate cu filiala sa, Sun Art.

Sun Art este lider in distributia alimentara multi-format in China. La 30 iunie 2017, compania gestiona o suprafata totala de aproximativ 12 milioane de metri patrati. In cele 29 de provincii, regiuni autonome si municipalitati repartizate pe teritoriul chinez, compania numara 446 de hipermarketuri cu o suprafata de maximum 17 000 de metri patrati sub siglele RT-Mart si Auchan. Sun Art gestioneaza, de asemenea, superstore-uri si magazine “figitale” de ultraproximitate sub marca Auchan Minute.

Black Friday ajuta afacerile...
Citeste si: Black Friday ajuta electroretailul sa depaseasca 2 mld. euro in 2018

”Alaturi de noii sai parteneri, grupul Alibaba este incantat sa fie in masura sa modeleze comertul de maine, prin intermedul transformarii digitale. Magazinele fizice sunt o necesitate in parcursul de cumparaturi si ar trebui imbogatite cu ajutorul noilor tehnologii de procesare a datelor si a serviciilor personalizate, in contextul erei digitale. Reunind pe deplin canalele noastre online si offline si pe cele ale partenerilor nostri, suntem incantati sa oferim consumatorilor chinezi o experienta la cumparaturi originala si placuta”, spune Daniel Zhang, CEO Alibaba Grup.

Aceasta alianta ilustreaza viziunea ”New Retail” a Alibaba: capitalizarea abordarii online si a noilor tehnologii, intr-o stransa colaborare cu partenerii sai din comert, pentru a raspunde asteptarilor consumatorilor chinezi, din ce in ce mai exigenti. Ea este, de asemenea, in perfecta coerenta cu Viziunea 2025 a Auchan Retail: ”Auchan schimba viata”. Bazandu-se pe atuurile celor trei parteneri, alianta intentioneaza sa propuna celor 1,3 miliarde de consumatori chinezi o noua experienta la cumparaturi, incontestabil “figitala”.

”Aceasta alianta cu Alibaba a fost facilitata de viziunea noastra comuna in ceea ce priveste viitorul comertului in China. Reunirea principalilor jucatori ai comertului mondial, lideri in China in comertul fizic si in comertul digital, ne va permite sa oferim, pentru milioane de consumatori chinezi, o experienta la cumparaturi integrata si de inalta calitate”, declara Wilhelm Hubner, CEO Auchan Retail.

Prin combinarea punctelor forte ale celor trei companii, noua alianta va permite tuturor afacerilor Sun Art sa beneficieze de ecosistemul digital al Alibaba. Acesta va digitaliza magazinele Sun Art (RT-Mart si Auchan) aducand solutii figitale, precum executia perfecta si o experienta client din ce in ce mai personalizata.

Auchan deschide primul...
Citeste si: Auchan deschide primul magazin de proximitate din Craiova

”In acesti ultimi ani, cererea consumatorilor s-a trasformat radical odata cu amploarea pe care a luat-o internetul mobil, iar Sun Art integreaza astfel dimensiunea online in activitatile sale offline. Ruentex saluta aceasta colaborare reciproc avantajoasa intre Sun Art si Alibaba. Aceasta genereaza sinergii online si offline, care vor schimba viata consumatorilor, oferindu-le produse mai bune si servicii mai eficiente”, explica Peter Huang, Vicepresedinte Ruentex Grup.

Sursa foto: William Potter_Shutterstock